فرماندار شهرستان زرند گفت: بیش از 27میلیارد ریال خسارت به کشاورزانی که باغات پسته ،گردو و بادام خود را در این شهرستان بیمه کرده اند، اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، رضا کرمی در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان زرند با بیان اینکه این میزان خسارت در سطح 6 هزار هکتار باغ پسته بین 30 تا 40 درصد خسارت محصول بوده است،افزود: 100هکتار از باغات گردو و بادام نیز100درصد دچار خسارت شده اند،که ازطریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی این خسارت به کشاورزان پرداخت می شود.

وی به خسارت 60 هکتار از محصولات زراعی از قبیل گندم،جو وزعفران در زرند اشاره و تصریح کرد: این محصولات بین 30 تا 50 درصد خسارت دیده بوده اند که از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی این خسارت پرداخت می شود.

دبیر کارگروه کشاورزی زرند نیز در ادامه خاطرنشان کرد: کشاورزان خسارت دیده با مراجعه به شعب بانک کشاورزی این شهرستان می توانند برای دریافت خسارت محصول خود اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز با بیان اینکه آخرین فرصت برای بیمه محصولات گندم و جو تا 15 آذر است، گفت: کشاورزان منطقه تا پایان مهلت یاد شده می توانند به یکی از شعب بانک کشاورزی در شهرستان مراجعه و برای بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

سید علی امیری همچنین یادآور شد: کشاورزان برای بیمه باغات پسته ،گردو و بادام نیز می تواننداز 15 آذر تا پایان دی امسال برای بیمه محصولات خود اقدام کنند./س


برچسب ها: بیمه ، پسته ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.