معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت 33 مرکز تخصصی در سراسر کشور گفت: ظرفیت پذیرش مراکز تخصصی در سطح 2 از 750 نفر به یک‌هزار و 225 دانش‌پژوه و در سطح 3 از 2 هزار نفر به 3 هزار نفر رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در چهارمین نشست مدیران و معاونین آموزشی مراکز تخصصی حوزه با مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: به دنبال دستور مدیر حوزه‌های علمیه مبنی بر برقراری ارتباط مستقیم بین معاونین آموزشی مراکز تخصصی و معاونت آموزش هفته گذشته اجلاس 2 روزه‌ای را با هدف تعامل و ارتقای آگاهی‌های لازم با موفقیت برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مراکز تخصصی در سطح کشور از رشد و گسترش کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده‌اند، ادامه داد: ظرفیت پذیرش مراکز تخصصی در سطح 2 از تعداد 750 نفر به یک‌هزار و 225 دانش‌پژوه و در مقطع سطح سه از 2 هزار نفر به سه هزار نفر رشد داشته است.

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه افزود: در گذشته 12 مرکز تخصصی در قم و سه مرکز در سایر استان‌ها فعال بودند اما امروز شاهد فعالیت 19 مرکز در قم و 14 مرکز در سایر شهرهای کشور هستیم.

فرحانی به رشته‌ها و گرایش‌های مصوب گذشته و امروز مراکز تخصصی حوزه اشاره کرد و گفت: در گذشته شاهد فعالیت سه رشته مصوب در سطح 2 بوده‌ایم و امروز این رقم به هفت رسیده است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های محوله به سرعت در حال پیگیری و انجام است، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی جدید نسبت به پیگیری امور مربوط به مراکز تخصصی اهتمام ویژه‌ای صورت خواهد پذیرفت./ز

برچسب ها: قم ، فعالیت ، مرکزتخصصی ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.