مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه، بارش های پاییز امسال را موجب تجمیع هفت میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان عنوان کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کیاست امیریان گفت: این در حالیست که تا پیش از بارش های پاییز امسال میزان ظرفیت خالی سدهای استان حدود 300 میلیون متر مکعب بوده و اکنون نیز 293 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی داریم.

وی دلیل اینکه بارندگی های پاییز امسال هنوز حجم چشمگیری از تجمیع آب پشت سدهای استان را منجر نشده است، تشنگی زمین و جذب آب های ناشی از باران به درون زمین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هنوز در آغاز فصل بارش ها قرار داریم، ابراز امیدواری کرد که در ادامه سال بارشی، شاهد جبران کمبود آب پشت سدهای استان باشیم.

امیریان، همچنین حجم آب های سطحی استان کرمانشاه را رقمی حدود هفت میلیارد متر مکعب عنوان کرد و حجم آب های زیرزمینی استان را نیز یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب برآورد کرد.

وی گفت: همه آب های زیرزمینی استان هم اینک در حال بهره برداری هستند و در واقع آب جدیدی در حوزه های زیرزمینی استان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه همچنین از اجرای طرحی با عنوان ˈدانابˈ با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور آشنایی دانش آموزان دوران راهنمایی و متوسطه استان مسایل و مشکلات حوزه آب در 625 مدرسه استان خبر داد که از جمله فعالیت های ترویجی و آموزشی این شرکت است.

امیریان گفت: برای حفاظت و صیانت از منابع آبی استان و با اجرای این طرح در مجموع 78 هزار دانش آموز استان، آموزش های لازم را فراگرفته اند./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، بارش ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.