آصفری در نطق میان‌دستور:

استراتژی مقاومت و ایستادگی مردم سبب شد 1+5 به نشستن پای میز مذاکره تن دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استراتژی مقاومت و ایستادگی مردم سبب شد تحریم‌ها ناکارآمد بوده و 1+5 به نشستن پای میز مذاکره تن دهد. ب

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه 12 آذر ضمن گرامی‌داشت 12 آذر روز معلولین گفت: از وزیر محترم کار و رفاه و تامین اجتماعی می‌خواهم که در مورد مسائل معلولین پاسخگو باشند زیرا این عزیزان با حقوق 40 تا 50 هزار تومانی نمی‌توانند امرار معاش کنند.
 
وی ادامه داد: استراتژی مقاومت و ایستادگی مردم سبب شد تحریم‌ها ناکارامد بوده و 1+5 به میز مذاکره تن دهد و غرب چه بخواهد و چه نخواهد امروز ایران اسلامی تبدیل به یک کشور هسته‌ای شده است و تمام فعالیت‌های هسته ای ما در راستای معاهدات NPT و صلح آمیز خواهد بود.   
 
آصفری تصریح کرد: اگر آمریکا و کشورهای 1+5 و هم چنین رفیق گرمابه آن‌ها یعنی رژیم صهیونیستی دلشان به حال ملت‌های دنیا سوخته است بهتر است اول فکری به حال سلاح‌های هسته‌ای و مواد شیمایی خود کنند.   
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اخیرا زمزمه‌هایی در مورد فعالیت گروه‌هایی با نام نهضت ملی و یا مشارکت و یا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شنیده می‌شود که ماهیت این گروه‌ها در فتنه 88 برهمگان کاملا روشن شده است و اگر دستگاه قضایی با عناصر فتنه برخورد می‌کرد بعضی از این افراد این گونه گستاخ نمی‌شدند.
 
وی ادامه داد: مسئله فرهنگی امروز بایستی در اولویت کار قرار گیرد نه این که مسائلی مانند برداشتن ممیزی کتاب و رفع فیلتر از فیس بوک مطرح شود آیا مشکلات مردم ما فیس بوک است یا این که مسائل اقتصادی، گرانی، بیکاری و جوانانی که به امیدی مدرک فنی و تحصیلی خود را اخذ کرده‌اند و امید به اشتغال دارند؟   
 
آصفری هم چنین خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: مشخص کنید چه دستها یا دستانی در کار است که علی رغم تغییرات بازار ارز نمی‌گذارد قیمت خودرویی که شعار تولید ملی و داخلی آن را داریم کاهش پیدا کند.   
 
وی هم چنین خطاب به وزیر نیرو گفت: با چه توجیهی قیمت حق انشعاب آب باید چندصددرصد افزایش پیدا کند و کسی پاسخگو نیست.
 
نماینده اراک و کمیجان خطاب به وزیر اقتصاد اظهار داشت: پاسخ دهید که سود وام‌هایی با بیش از 25 درصد چه معنا و مفهومی دارد و کجای شرع مقدس چنین اجازه‌ای را به شما و بانک‌ها داده است که برای یک وام 5 میلیون تومانی مردم باید نزدیک به 7 میلیون تومان بازپرداخت بدهند سود این وام‌ها به کجا می‌رود.   
 
آصفری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: مسئله آلودگی هوای اراک مردم را رنج می‌دهد آیا این عدالت است آیا این تدبیر است که برای دریاچه ارومیه جلسه خاص تشکیل می‌دهید اما برای آلودگی هوای اراک که سلامت 700 هزار جمعیت را به خطر انداخته است جلسه یک ساعته هم تشکیل نمی‌دهید.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت جاده‌های کشور امروز نیازی اساسی است آیا می‌دانید جاده‌های خونداب و کمیجان، میلاجرد و .... به دلیل عدم استاندارد همه ساله صدها خانوار را با مشکل جدی مواجه می‌کند دولت باید در لایحه بودجه توجه جدی به مناطق محروم داشته باشد.
 
وی در ادامه گفت: پرداخت ردیف‌های خاص برای تیم‌های فوتبال که آن هم هیچ خروجی برای ملت ندارد چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد امروز مشکلات جدی مردم بهداشت، درمان و جاده‌ها هستند، برای تیم‌های فوتبال اعتبارات میلیاردی می‌گذاریم آن هم بعد از ختم "امن یجیب" و قرآن می‌خوانیم که به پیروزی برسند.
 
آصفری تاکید کرد: رسیدگی به مناطق محروم یکی از اولویت‌های جدی است اما متاسفانه شنیده می‌شود که لایحه بودجه قرار است دو بخشی باشد یک بخش بودجه کلی و یک بخش موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها که مطمئنا این گونه بودجه نوشتن نمی‌تواند مشکلات اقتصادی مردم، مشکلات تورم و مشکلات پروژه‌های نیمه کاره را حل کند.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: امیدداریم دولت تدبیر و امید توجه جدی به مردم که امیدشان به شعار تدبیر و امید است به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته و محروم داشته باشند و جوابگوی امیدواری مردم باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، صحن ، نطق ، کمیسیون ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار