نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: روز یکشنبه و پس از توافقنامه ژنو در کف این مجلس صداهایی برآمد به نظر می‌آید قدری دور از انصاف بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا تاج گردون نماینده مردم گچساران در جلسه علنی امروز سه شنبه 5 آذر در نطق میان دستور خود گفت: امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که صلابت، اراده، مقاومت، تدبیر و رهبری هوشمندانه در هدایت مهمترین چالش فرارو جهان را به سوی ایران سوق داده است و بهره مند شدیم از آنچه که حق ما بوده است.

وی افزود: ملت ایران یکپارچه شعار دادند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و امروز تمام دول قدرتمند غرب و شرق در پای برگه‌ای را امضاء کردند تا با افتخار به عنوان سند ارائه میدهند که حاصل آن واژه زیبای داشتن انرژی هسته‌ای ایران است. این حق ستاندنی بود و ستودنی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: حقی که نفس گرم امام راحل آغاز کننده آن بود و در سایه هوشمندانه مقام معظم رهبری به نتیجه رسید.

نماینده مردم گچساران ادامه داد: حقی که عرق جبین و خون شهدای بسیجی را که این روزها افتخار سالگرد بسیج را داریم برای ما به ارمغان آورد، حقی که خداوند متعال نگذاشت خون شهدای هسته‌ای به فراموشی سپرده شود و جوانه های حاصل از خون امروز لبخند شادی را به ملت ایران هدیه کرد.

تاج گردون افزود: ملت ایران با تدبیر خودشان برگزیدند مدیریت و روشی نو برای ارتقاء عزت خودشان آنان را تدبیر، مدیریتی برگزیدند که حاصل تدبیر در مدیریت، عظمت ایران و شادی ملت ایران شد، نه به افراط رفتند و نه با واژگان بازی کردند. آنان ثابت کردند که ما به دنبال یک ایران مقتدر هستیم و بدون آن نمی‌توان جغرافیای سیاسی دنیا را تنظیم کرد، تاریخ گواه این موضوع خواهد شد که این مسیر بهترین مسیر منتج به نتیجه خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نشست ژنو 2 و مذاکره هسته‌ای کشورمان با 1+5 اظهار داشت: اجلاس ژنو ثابت کرد که ادب، تدبیر و دیپلماسی ایرانی منتهی بر رفتارهای علمی و اسلامی است و می‌تواند بر همه رفتارهای غیراخلاقی غرب چیره شود، غرب فرصت‌طلبی است که متاسفانه ما بدون تعبیر فرصت‌های نابجایی را برای او خلق کردیم.

وی ادامه داد: اگر چه نباید مقاومت ستودنی زیاد دولت‌های قبل را بر پایه داری در حق ایران را فراموش کرد و همواره باید در تاریخ ایران به روشنی از آن یاد کرد ولی فراموش نکنید که می‌توان با کلید تدبیر ره چند ساله را صدروزه طی کرد و کوچه‌های تنگ دیپلماسی را به سبزه‌زارهای مرفه‌ای تبدیل کرد که حاصل آن بهره‌مندی جهانیان از محیط پیرامون آن شود.

تاج گردون تاکید کرد: کاری که ظریف و یارانش کردند نشان داد تعلق، تدبیر ، گشاده رویی همراه با کیاست و سیاست و استفاده از تجربه ، قدرتمندترین دولت‌های غرب را نیز آن طرف میز فایق آیند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به دکتر روحانی تصریح کرد: ابتدا لازم می‌دانم به عنوان نماینده از خطه محروم کهگیلویه و بویراحمد از اینکه درد ملت را شنیدید و با استفاده از تیم مجرب گره کور مذاکرات را گشودید تشکر کنم، شهادت می‌دهم پیروزی شیرین شما و دوستانتان از پیچ مذاکره جز دعای خیر مردم دلسوز نبود که در نیمه شب یکشنبه سوم آذر همگی دست به دعا برداشته و به خیابانها آمدند و بار دیگر نشاط را به جامعه هدیه کردند.

وی افزود: باید بدانیم این آغاز راه است و قطاری که بر آن سوارید، ریل همواری ندارد، انبوهی از مشکلات بر دوش شماست، سوخت دولتتان ضعیف است، منابع غنی ایران در مدیریت غیر علمی به تاراج رفت و دود آن به چشم ملت ما است.

تاج گردون ادامه داد: پاسخ به سوال که میلیون‌ها جوان بیکار که نمی‌دانند به چه گناه افسرده شدند را نمی‌دانیم چگونه بدهیم، یقیقا همه نمایندگان شهرستان و شما دولتمردان مکرر به این درخواست برخورد کرده‌ای که آیا می‌توان یک خانوار با 5 نفر بیکار را اداره کرد.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس اظهار داشت: درد من و همکاران من و مردم بیکاری است، می‌دانم رفع مشکل بیکاری به سرمایه گذاری نیاز دارد، می‌دانم خزانه شما آنچنان نیست که بتواند درد ما را چاره کند. می‌دانیم که در آینده‌ای نزدیک بیکاران تحصیلکرده ایران از 5 میلیون می‌گذرد که این امر نیازمند چاره‌جویی است.

تاج‌گردون خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: به گفته شما امروز زمان پرداخت به مسائل اقتصادی است، اولین سند مالی شما تا چند روز اینده به مجلس می‌آید، منتظر شکوفایی در بودجه هستیم. شما دولتی با تدبیر و سخت کوش می‌خواهیم که حاصل آن عدالت و رفع تبعیض باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: روز یکشنبه و پس از توافقنامه ژنو در کف این مجلس صداهایی برآمد به نظر می‌آید قدری دور از انصاف بود، ضمن احترام به اندیشه و نظر همگان فراموش نکرده ایم که رهبر انقلاب تیم مذاکره کننده را سربازان خود نامید، سربازانی که در جبهه اقتصادی و تحریم در حال جنگند و هنرشان به استقامت و پشتکار ملت است.

وی افزود: در  کجای دنیا پشت سربازان خود را اینگونه تهی می‌کنند، بیان واژگان نامناسب عهدنامه ننگین، جام زهر و ... از زبان نمایندگان ایران آن هم در شرایطی که چشم تیزبین رهبری به حرکت دولت و تیم مذاکره کننده است دور از انصاف است.

تاج گردون تاکید کرد: مگر فراموش کرده‌اید که همیشه می‌گوییم به کشوری که ولی فقیه دارد بن بست ندارد و به انحراف نمی‌رسد، آیا فکر می‌کنید آنانی که پای میز مذاکره هستند کمتر از ما ایرانشان را دوست دارند، آیا اینان فرزندان این مرز و بوم نیستند، قدری از مرکب بی‌انصافی پایین‌ آیید و در جاده همبستگی ره را با هم طی کنید.

این نماینده مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابی خود اشاره کرد و از نمایندگان خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تاج گردون ، نماینده ، برگه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار