نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود، ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، گفت: طبق اصل 77 و 125 قانون اساسی، کلیه موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان، گفت: هفته بسیج هرساله در کشور ما بزرگداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و یادآور قدرت ملی و اسلامی ملت ایران در عرصه‌های مختلف است.
 
وی افزود: بسیجی، انسانی است معتقد و مومن به آرمان‌های انقلاب و امام و تابع و پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری که در هر عرصه‌ای که به حضور وی نیاز باشد، حضوری فعال و پرشور داشته و دارد.
 
نماینده مردم تهران اظهار داشت: قدرت بسیج قدرتی است که از ابتدای انقلاب تاکنون توطئه منافقین را در شهرها، هجمه دشمنان را در مرزها و هجمه‌های جنگ نرم کنونی را خنثی و ناکارآمد نموده و فرهنگ ایثار و مقاومت را علاوه بر داخل کشور به سایر ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه گسترش داده است.
 
وی ادامه داد: این هفته را به محضر مقام معظم رهبری و تمامی ملت بسیجی ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم فرهنگ بسیج در تمامی عرصه‌ها فراگیر شود و یاد امام و شهدا و شهیدان بسیجی را گرامی می‌داریم.
 
زارعی در ادامه نطق خود به بحث مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: آمریکا و اروپایی‌ها به چند دلیل راغب‌تر از ما برای توافق بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی بوده و هستند، حداقل دو دلیل وجود دارد، اول اینکه ناکارآمدی تحریم‌ها و آن هم در ابعاد مختلف آن مشکلات جدیدی را در  عرصه اقتصادی و سیاسی برای آمریکا و اروپایی‌ها ایجاد کرده و دوم اینکه نفوذ عمیق فرهنگ انقلاب اسلامی بین ملت‌ها، آمریکایی‌ها را بر این باور غلط رسانده که اگر با جمهوری اسلامی توافقی را داشته باشند، از گسترش فرهنگ مقاومت و استقلال طلبی بین ملت‌ها و دولت‌ها جلوگیری خواهند کرد، در صورتی که اصل این مذاکره و توافق بار دیگر قدرت جمهوری اسلامی و مکر و توطئه آنها را برملا خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه هنوز محتوای توافقات هسته‌ای منتشر نشده است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع ارزیابی دقیق توافقنامه منوط به بررسی دقیق آن است، براساس اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان اصل غنی‌سازی به عنوان حق مسلم ملت ایران در توافقنامه به رسمیت شناخته شده است، هرچند اظهارات رئیس جمهور و وزیر امور خارجه‌ آمریکا در دقایق اولیه پس از توافق، نفی حق غنی سازی است که این حق از شگردهای مکارانه و مزدورانه آنان است.
 
این نماینده ادامه داد: تجربیات انقلاب اسلامی نشان داده مقاومت و پافشاری بر اصول و حقوق و منافع ملی آن هم در برابر استکبار جهانی موجب عقب نشینی دشمنان شده و ملت ما در عرصه‌های مختلف دستاوردهای عظیمی را به دست آورده است و این هم حاصل مقاومت همه آحاد مردم در برابر فشارهای دشمنان و ثمره خون شهدا و جانبازان، بالاخص شهدای هسته‌ای است.
 
وی با بیان اینکه ذکر یک نکته را لازم می‌دانم گفت: اگر اصل غنی سازی 5 درصد برای تولید سوخت هسته‌ای صلح آمیز به رسمیت شناخته شده، چرا تعداد سانتریفیوژها محدود شده است، با این تعداد ماشین غنی سازی سال‌ها طول خواهد کشید تا سوخت یک نیروگاه تهیه و تولید شود.
 
زارعی تصریح کرد: در واقع امکان غنی سازی زمانی مفید است که منتهی به تامین سوخت مورد نیاز برای نیروگاه های کشور شود.
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه اظهار داشت: طبق اصل 77 و 125 قانون اساسی، کلیه موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد، البته این به معنی مخالفت ما با زحمات تیم مذاکره کننده نیست، بلکه از زحمات فرزندان امام و رهبری قدردانی می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: طبق اطلاع ما آقای اوباما در حال توضیح توافقنامه در کنگره است و بجاست که آقای رئیس جمهور نیز با حضور در مجلس محتوای توافقنامه را با مجلس در میان می‌گذاشتند.
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه به عزل و نصب‌های وزارت علوم اشاره کرد و گفت: فضای اخیری که در وزارت علوم ایجاد شده با سیاست ارتقای علم و فناوری و ایجاد آرامش در محیط دانشگاه‌ها مغایر است، لذا از رئیس جمهور و وزیر علوم خواستاریم تا با دقت در عزل و نصب‌ها از ناآرامی و حاکمیت جریان سیاسی اصلاح طلب و دوم خردادی پرهیز کنند.
 
زارعی در پایان اظهار داشت: رافت اسلامی نظام در برخورد با سران فتنه موجب تجری عده‌ای شده تا خواهان برداشته شدن حصر از کسانی شوند که در فتنه 88 مرتکب جرم شدند، این تصمیم از سوی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده که به نوعی دلسوزی برای آنهاست، چرا که اگر محاکمه شوند چه بسا به حکم شدیدتری محکوم شوند.

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: نماینده ، مردم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار