لاشه یک پلنگ در شهرستان استهبان فارس کشف شد و مسئولان محیط زیست احتمال می دهند که این پلنگ در اثر گرسنگی و تحلیل قوای بدنی تلف شده باشد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ ماموران ماموران محیط زیست شهرستان استهبان در بررسیهای اولیه نشانی از تیرخوردگی یا زخم بر روی بدن این لاشه پیدا نمی کنند و به همین خاطر موضوع در دستور کار محیط زیست قرار می گیرد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست فارس گفت: در بررسی اولیه ماموران محیط زیست نشانی مبنی بر کشتن یا تیرخوردگی بر روی این پلنگ نمی بینند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: به همین خاطر کارشناسان و ماموران محیط زیست این پلنگ را برای بررسی های پزشکی به مراکز مربوطه انتقال دادند.

وی در خصوص این موضوع که " برخی ها اعتقاد دارند ممکن است این پلنگ در اثر خوردن طعمه سمی تلف شده باشد" نیز گفت: این نظریه هنوز کارشناسی نیست چرا که رفتارشناسی پلنگ ما را به این نتیجه نمی رساند که از لاشه حیوان مرده تغذیه کند.

مدیر کل محیط زیست فارس ادامه داد: در رفتار غذایی پلنگ، این حیوان علاقه دارد که شکار خود را تعقیب کند نه اینکه از حیوان مرده تغذیه کند.

ابراهیمی کارنامی در عین حال بیان کرد که تا زمان اعلام بررسیهای پزشکی نمی توان اظهار نظر دقیق کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که به خاطر کوچک شدن زیستگاه، این پلنگ از نظر جسمی ضعیف و سپس تلف شده باشد.

انتهای پیام/ ش ک

برچسب ها: کشف ، لاشه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.