معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:ایران به لحاظ دارا بودن آثار تاریخی و فرهنگی جزو 10 کشور برتر جهان است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، اسدالله درویش امیری در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود:وجود آثار تاریخی و فرهنگی متعدد در کنار جاذبه های طبیعی ایران اسلامی را به کشوری گردشگر پذیر تبدیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی سرمایه گرانبهای تاریخ ملت ایران است، بیان کرد: این کشور با سابقه هفت هزار ساله هرگز نمی تواند با فرهنگ و تاریخ بیگانه باشد.
درویش امیری اظهار کرد: میراث فرهنگی غنی ایران اسلامی از نسل های گذشته به ما ارث رسیده که حفظ و نگهداری این میراث گرانبها بر همه مردم ایران واجب و ضروری است.
وی با ظرفیت ها و قابلیت های گوناگون حوزه گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: آثار گردشگری و طبیعی فرصتی برای جذب توریسم و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.
درویش امیری عنوان کرد:در فصل تابستان و بهار در مناطق جنگلی شمال و سایر مناطق گردشگری کشور گردشگران زیادی از حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای جهان حضور می یابند که باید با تامین زیرساخت های لازم از این فرصت ارزشمند برای توسعه اقتصاد استفاده کرد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: باید از ظرفیت مساجد قدیمی کشور که هنر و معماری ایرانی و اسلامی در آنها به خوبی به نمایش گذاشته شده در جهت جذب گردشگر استفاده بهینه کرد.
درویش امیری به سابقه 600 تا 700 ساله برخی از این مساجد اشاره کرد و افزود: تامین زیرساخت های مورد نیاز در کنار این مساجد مقدمه جذب گردشگران داخلی و خارجی است.
وی با بیان اینکه ظرفیتها و قابلیت های متعددی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نقاط مختلف کشور وجود دارد، گفت: امکانات و زیرساخت هایی که در این حوزه فراهم شده محدود و ناکافی است و باید بیش از پیش گسترش یابند.
درویش امیری بیان کرد: در بندی از قانون برنامه پنجم توسعه به صراحت تمامی دستگاه های اجرایی و دولتی، موظف و مکلف شده بودند تا قبل از هرگونه توسعه در عرصه راه سازی، شامل احداث پل، تونل و بزرگراه از حوزه میراث فرهنگی استعلام کنند.
وی افزود: لغو این قانون از سوی دولت های نهم و دهم موجب خساراتی به میراث فرهنگی شد که تلاش می شود در دولت تدبیر و امید این قانون با قوت اجرا شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و دیدنی از نقاط گردشگر پذیر کشور به شمار می رود که باید به توسعه زیرساخت ها در این استان کمک کرد.
در این آیین محمود باقری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات رحیم دادی نژاد سرپرست سابق این اداره کل تقدیر شد./س
برچسب ها: آثار ، تاریخی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.