نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فشار جدی جنگ نبود ما به دستاوردهای بزرگی همچنین ساخت موشک و "حوزه هسته‌ای" نمی‌رسیدیم.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز 11 آذر در مراسم پاسداشت اساتید ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: رسالت همه علوم سلامت انسان است لذا حوزه سلامت همه علوم خصوصا علم دین و علم طب سلامت بیشتر به معنی سلامت در حوزه رفتار، اخلاق، جان و روح است درواقع کسی می‌تواند دغدغه سلامت را داشته باشند که خود به سلامت فکری، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری رسیده باشد و اگر این ویژگی‌ها را نداشته باشد دغدغه سلامت را نخواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه پاسداشت پزشکان ایثارگر یک آیین بزرگ و در خور شایسته است افزود: وجود دغدغه سلامت باعث شده که آنها در عرصه‌های پرخطر حاضر شوند و برای سلامت شهروندان آن جان خود را به خطر بیندازند در واقع این حضور نقش مهمی در توسعه علمی کشور در رشته‌های پزشکی داشته و نقش دفاع مقدس در حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی است یک نقش انکار نشدنی است.
 
ابوترابی با تاکید براین که تمام دستاوردهای امروز انقلاب در پرتو دفاع مقدس بدست آورد تصریح کرد: اگر فشار جدی جنگ بر دانشکده‌های فنی و مهندسی شود و قطعا امروز به یک قدرت بزرگ در حوزه موشک و قدرت بالنده در حوزه هسته‌ای تبدیل نمی‌شویم.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمله معروف آیت‌الله مدرس "دین عین سیاست است" عنوان کرد: به امید روزی که دین و سیاست  در سطح کلان، خرد هرچه پررنگ در کنار هم باشد تمام  تصمیمات علمی کشور پیوسته و مبتنی بر یک پیوند علمی فایل قابل دفاع باشد تا با یک نفر کوچک از بین نرود.
 
وی اظهار داشت: رشته پزشکی از قوه علمی بالایی برخوردار است به طوری که دانشجویان علوم پزشکی از 10 هزار در قبل از انقلاب به 100 هزار نفر در حال حاضر رسیده‌اندو همچنین تا چند سال پیش بیمارستان‌های ما از پزشکان خارجی مملو بود و امروز اساتید متخصص و به نام جای پزشکان خارجی را گرفته‌اند و این یک افتخار برای کشور است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: دستاورد ، موشک ، سلامت ، هسته ، حوزه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
انسان عقل گرا
۱۵:۳۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
این را نگوییم چه بگوییم
آخرین اخبار