روزنامه لس‌آنجلس‌تايمز نوشت: سناتورها در نظر دارند بسته تحريم‌هاي جديد را به لايحه دفاعي در حال بررسي در سنا ضميمه کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم «رابرت ماسکارو» نوشت: قانون‌گذاران کليدي آمريکا اعلام کردند که اگر توافق موقت براي توقف برنامه هسته‌اي ايران به يک توافق بلند مدت منجر نشود، تلاش خواهند کرد به سرعت تحريم هاي جديدي عليه اين کشور اعمال کنند.

سناتور رابرت منندز، رئيس کميته روابط خارجي مجلس سناي آمريکا گفت : در حالي که توافق موقت ميان ايران و شش قدرت جهاني از جمله آمريکا ظرف شش ماه آينده اجرا مي‌شود، تحريم هاي بيشتر «سياستي احتياطي» خواهد بود.

وي افزود: «اميدوارم اين توافق موفقيت‌آميز باشد. اما ما بايد براي هر اقدامي آماده باشيم.»

از آن جايي که مجلس سنا اين بحث را به علت تعطيلات عيد شکرگزاري به تاخير انداخته است، دستکم تا هفته آينده کنگره آمريکا هيچ اقدامي در اين زمينه انجام نخواهد داد. ماه گذشته زماني که مذاکرات هسته اي در سطح مقامات بلند پايه به رهبري جان کري، وزير امور خارجه آمريکا در ژنو در حال برگزاري بود، کاخ سفيد در مورد اعمال تحريم‌هاي بيشتر بر ضد ايران هشدار داده بود.

نويسنده اين مقاله افزود : جمهوري خواهان جنگ طلب و اعضاي کليدي دموکرات همچنان از اين توافق ناراضي هستند. سناتور باب کورکر از ايالت تنسي که يکي از جمهوري‌خواهان برجسته در کميته روابط خارجي مجلس سناي آمريکا است از اين توافق به شدت ابراز نگراني کرد و گفت که کنگره نقش سازنده‌اي در اعمال تحريم‌هايي که ايران را به پاي ميز مذاکره کشاند، ايفا کرده است.

وي گفت که کنگره بايد آماده باشد تا براي اطمينان از رسيدن به نتيجه اي بهتر، تحريم‌هاي بيشتري اعمال کند.

سناتورها در نظر دارند بسته تحريم‌هاي جديد را به لايحه دفاعي در حال بررسي در سنا ضميمه کنند. اما هنوز مشخص نيست که آيا مقامات سنا از جمله هري ريد، رهبر اکثريت دموکرات با توجه به مخالفت هاي کاخ سفيد اجازه تصويب اين پيشنهاد را بدهد يا خير. مجلس سنا تا نهم دسامبر تشکيل جلسه نخواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار