طرح جنگلداری در بیش از 600 هکتار از جنگل‌‌های غرب مازندران اجرا شد.

مسئول پرورش جنگل منابع طبیعی غرب مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،از اجرای عملیات پرورشی در681 هکتار از طرح جنگلداری منابع طبیعی غرب استان طی 8 ماه گذشته خبر داد.

موسوی با اشاره به اینکه این میزان در مدت مشابه پارسال در حدود ‌هزار و 308 هکتار بود، افزود: بخشی از اجرای این طرح مربوط به تعهدات عقب افتاده سال 90 است و در صورتی که شرکت‌های مجری طرح‌های جنگلداری تعهدات پرورشی خود را به موقع انجام ندهند، مجوز قطع درخت آنها در چارچوب عملیات پرورشی صادر نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای عملیات پرورشی در جنگل تصریح کرد: عملیات پرورشی شامل تمامی اقدامات حفاظتی، مراقبتی و تربیتی درختان از مراحل ابتدایی رویش آنها یعنی نونهال، نهال تا درخت تنومند است.

مسئول پرورش جنگل منابع طبیعی غرب مازندران با بیان اینکه عملیات پرورشی نوعی تربیت و پرورش درختان جوان و در واقع نوعی سرمایه‌گذاری در آینده توده‌های جوان جنگلی است،گفت:حفظ و حمایت و گسترش تنوع گونه‌ای درختان برای تضمین پایداری فردی و اجتماعی آنها/شناسایی،انتخاب،حمایت و حفاظت از پایه‌های کیفی و آینده‌دار/ تنظیم رقابت برای فراهم کردن فضای رویشی بین پایه‌های جوان و رُستنی‌های مزاحم و نامرغوب از اهداف اجرای این طرح است.

موسوی گفت:حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع از رُویان تا رامسر را پوشش می‌دهد./س

انتهای پیام //

برچسب ها: طرح ، جنگلداری ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.