هفته چهارم و پنجم دور رفت لیگ برتر تکواندو با صدرنشینی تیم شهرداری ورامین در خانه تکواندوی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: هفته چهارم و پنجم دور رفت رقابت های لیگ برتر تکواندوی جوانان و بزرگسالان کشور جام خلیج فارس یکشنبه دهم آذر با انجام هشت بازی بر روی سه شیاپ چانگ خانه تکواندوی تهران برگزار شد.

در مسابقات هفته چهارم که در غیاب ملی پوشان انجام شد تیم های قعرنشین جدول رده بندی یعنی شهرداری شهر اندیشه و مغلوب مجتمع فرهنگی ورزشی جوانه به مصاف هم رفتند که در پایان جوانه 6 بر 2 حریفش را شکست داد.

برد بزرگ هفته

اما حساس ترین بازی هفته بین تیم های اول و دوم جدول یعنی دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری ورامین مدعیان قهرمانی این فصل برگزار شد که تیم شهرداری با شکست 6 بر 2 دانشگاه خیز بلندی برای قهرمانی برداشت.

در این بازی علی شاکری، ابوالفضل یعقوبی، صادق موسوی، بهنام بیات، مهران عسکری و حمید رضا بیات بردهای تیم شهرداری را بدست آوردند و داود عبدالرضایی و مهدی خدابخشی نیز تنها تکواندوکاران پیروز دانشگاه بودند.

صنایع استیل البرز هفت بر یک از سد تیم شرکت ملی حفاری ایران گذشت.

در این مسابقه هم سجاد مصطفوی، یاسین اکبرنتاج، مجید رجبی، احسان امینی، امید عمیدی، پوریا عرفانیان و پیام قبادی برای استیل صاحب برتری شدند و میلاد کهنسال هم تنها برد حفاری را بدست آورد.

از مهمترین بازی های این مسابقه هم می توان به شکست سید احسان نقیب زاده از حفاری مقابل سجاد مصطفوی اشاره کرد.
سلحشور البرز پنج بر یک پاس قوامین را برد.

اما در هفته پنجم مسابقات دور رفت هم شهرداری ورامین هفت بر یک ملی حفاری را شکست داد.

در این مسابقه علی شاکری، ابوالفضل یعقوبی، محمد خمسه، فرهاد عبدالهی، بهنام بیات، مهران عسکری و حمید رضا بیات برای تیم ورامین صاحب پیروزی شدند و تنها برد حفاری را مرتضی شیری در وزن هشتم بدست آورد.

در سایر مسابقات استیل البرز 6 بر 2 از سد مجتمع جوانه گذشت، شهرداری شهر اندیشه پنج بر سه مغلوب سلحشور البرز شد و دانشگاه آزاد با همین نتیجه پاس قوامین را شکست داد.

در این بازی آرمین هادی پور، داود عبدالرضایی، رضا حبیبی، سعید رجبی و مهدی خدابخشی برای دانشگاه و فرزاد عاشورزاده، سید محمد رفیعی و جلال خدامی برای قوامین به پیروزی رسیدند.

تداوم صدرنشینی شهرداری ورامین

در پایان مسابقات لیگ برتر در این دو هفته تیم شهرداری ورامین با 15 امتیاز و دانشگاه آزاد اسلامی با 12 امتیاز اول و دومی خود را حفظ کردند، پاس قوامین با یک پله صعود و هفت امتیاز در مکان سوم قرار گرفت، استیل البرز با هفت امتیاز و یک پله صعود چهارم شد، سلحشور البرز با دو پله سقوط و هفت امتیاز با تفاضل برد انفرادی کمتر در جایگاه پنجم ایستاد، تیم های حفاری با 6 امتیاز، جوانه با سه امتیاز و شهرداری شهر اندیشه بدون امتیاز رده های ششم تا هشتم را کسب کردند.

خلیفه و خانلرخانی بهترین شدند

در بخش برترین های 2 هفته هم جوانه و پاس قوامین به عنوان تیم اخلاق، پیام خانلرخانی از شهرداری ورامین و سید نعمت اله خلیفه از دانشگاه آزاد به عنوان بهترین مربیان، نوراله  خاوری از پاس قوامین و رضا ایمانزاده از دانشگاه آزاد به عنوان برترین سرپرستان، اصغر ذوالفقاری از تهران به عنوان بهترین داور و داود عبدالرضایی از دانشگاه آزاد و ابوالفضل یعقوبی از شهرداری ورامین به عنوان فنی ترین بازیکنان برگزیده شدند.

غیبت خارجی ها

از حواشی مسابقات دیروز می توان به حضور بیژن مقانلو و هادی افشار کادر فنی تیم ملی، مهدی بی باک و یوسف کرمی قهرمانان اسبق تیم ملی، سید محمد پولادگر و غلامحسن ذوالقدری رییس و دبیر فدراسیون در سالن مسابقات اشاره کرد.

با وجود ثبت قرارداد رامین عزیزاف ملی پوش آذربایجانی تیم حفاری و دیگر بازیکن تیم ملی آذربایجانی در استیل البرز هیچ یک از آنها مسابقه ندادند.

بازیکن سنگین وزن تیم سلحشور پس از باخت برابر حریفش از پاس قوامین با پرتاب کلاهش اعتراض خود را نسبت به نتیجه بازی اعلام کرد اما پس از عذرخواهی در پایان مسابقه حاضر شد. سازمان لیگ فدراسیون تکواندو هم با توبیخ کتبی این بازیکن را جریمه کرد.

با وجود کاهش اعتراضات به داوری ها در این فصل از مسابقات، در بازی های این هفته سید نعمت خلیفه سرمربی تیم دانشگاه آزاد تنها معترض این هفته به داوری ها بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تکواندو ، لیگ ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار