مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در خصوص ناکامی ایران در کسب جایزه در AFC گفت: اعتقاد دارم که ما در بخش روابط بین‌الملل یا دیپلماسی ورزشی ضعیف عمل کردیم.

واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: دیپلماسی ورزشی نکته حائز اهمیتی است؛ امکان دارد یک کشور از شرایط خوب ورزشی در تمام رشته‌ها برخوردار باشد اما به دلیل نداشتن دیپلماسی قوی نتواند از حقوق خود دفاع کند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ادامه داد: ما براساس گزارش در صدر آسیا هستیم و حتی فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان نیز شرایط خوبی داشته‌اند و این نشاند دهنده‌ی عملکرد خوب فوتبال ایران است.

مدیرعامل سابق استقلال درخصوص تاثیر لابی بر جایزه گرفتن در کنفدراسیون آسیا اظهار داشت: زمانی که دیپلماسی قوی داشته باشیم بحث لابی هم خنثی می‌شود.
دیپلماسی در مسائل مثبت هم به کار رود اما لابی زمانی که حقی ناحق شود مورد استفاده قرارمی گیرد.

واعظ آشیانی تصریح کرد: ما زمانی می توانیم لابی کنیم که حقی داشته باشیم بنابراین به دلیل نداشتن جایگاه در AFC نتوانستیم از حق خود دفاع کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که فدراسیون فوتبال ایران عملکرد خوبی نداشت همه انتقاد می‌کردند الان هم که این فدراسیون نسبت به سال‌های گذشته موفق‌تر است مورد انتقاد قرار می گیرد و این به دلیل نقصان در دیپلماسی و نداشتن کرسی در آسیا است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانوان ، ساحلی ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار