مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: مسئولان وزارت ورزش نباید در مورد واگذاری سرخابی ها شتاب زده عمل کنند و در زمان مناسب باید این کار را انجام دهند.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: خصوصی سازی یک  مبحث کلی است و سیاست های کلان ورزش، چگونگی واگذاری بحثهای مختلف ورزشی باید در خصوصی سازی لحاظ شود.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال اظهار داشت: مسئولان نزدیک به 4 سال است که از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی صحبت می کنند اما استراتژی و تعریف خوبی نسبت به خصوصی سازی ندارند.
به هر حال واگذاری پرسپولیس و استقلال 2 بخش خصوصی در این برهه یک تصمیم عجولانه است.

وی تصریح کرد: مسئولان ورزش در ابتدا باید چگونگی خصوصی سازی و شرایط آن را مشخص کنند و تعریف معینی از این امر داشته باشند و بعد امکانات لازم را برای خصوصی سازی فراهم کنند. به نظرم خصوصی سازی بخشی از ورزش کار اشتباهی است.

مدیر عامل سابق تیم فوتبال استقلال بیان کرد: مجموعه اقتصاد یک کار فراگیر است و به استناد به این موضوع برای خصوصی سازی ورزش نباید یک دفعه سراغ استقلال و پرسپولیس رفت بر این اساس مسئولان ورزش باید برنامه مدون و سیاستگذاری تعریف شده برای خصوصی سازی داشته باشند.

واعظ آشتیانی گفت: به نظرم سیاستگذاری کلان در بحث خصوصی سازی باید انجام شود و نباید بدون مشورت و آگاهی یک مسیر اشتباه را در خصوصی سازی انتخاب کرد. به هر حال مسئولان ورزشی باید از چگونگی خصوصی سازی در اروپا الگوبرداری کنند.

وی درباره احتمال واگذاری باشگاه های سرخابی به دو شرکت صنعتی اظهار داشت: این اقدام یک نوع اجاره دادن است. بر این اساس پرداخت هزینه های 20 میلیارد تومانی در ورزش هستند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: نظارت بر عملکرد باشگاه های سرخابی باعث شده که نگاه ویژه مسئولان ورزشی به بحث خصوصی سازی باشد.

واعظ آشتیانی در ادامه بیان کرد: وزارت ورزش برای خلاص شدن از اهدای امکانات به سرخابی ها بحث واگذاری سهام این 2 باشگاه را مطرح می کنند. اگر این 2 باشگاه توسط مدیران توانمند اداره می شد هم اکنون بدهی 20 میلیارد تومانی برای سرخابی ها پیش نمی آمد.

وی بیان کرد: باشگاه های پرسپولیس و استقلال قربانی سوء مدیریت ها شدند و انتخاب مدیران توانمند برای سرخابی ها باعث خواهد شد که این دو باشگاه کمتر بدهی داشته باشد و روی پای خود بایستند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال مسئولان ورزش با واگذاری سهام سرخابی ها به نوعی صورت مسئله را پاک می کنند و مشکلات فوتبال با این واگذاری برطرف نخواهد شد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار