منابع خبری اعلام کردند دو نفراز فعالان طرفدار دموکراسي در مصر آزاد شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ منابع قضايي مصر اعلام کردند دو نفراز فعالان طرفدار دموکراسي در اين کشور يکشنبه آزاد شدند.

بنابر اعلام منابع قضايي، دستگاه قضايي مصر آزادي احمد ماهر، بنيانگذار جنبش ششم آوريل که پيشتاز قيام 2011 در اين کشور است و همچنين تمديد 15 روزه بازداشت علا عبدالفتاح را که به سازماندهي « تظاهرات غيرقانوني، تحريک به شورش، ضرب و جرح يک افسر پليس و دزديدن بي سيم او متهم است » فرمان داد. 

عبدالفتاح پيش از اين نيز در دوره حسني مبارک رئيس جمهور مخلوع مصر و سپس در دوره اي که شوراي نظاميان به طور موقت حاکميت قدرت را پس از کناره گيري مبارک و قيام 2011 به دست گرفتند، مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود. وي شامگاه پنجشنبه در خانه خود دستگير شد و به گفته همسرش مورد ضرب و جرح قرار گرفت. 

تمديد بازداشت وي که بنابراعلام منابع قضايي « به علت نياز به تحقيق » صورت گرفته است، در حالي اعلام شد که کميته تدوين قانون اساسي مصر تصويب فصل هايي را بررسي مي کند که براساس آن در زمينه حقوق عمومي به ويژه حق محاکمه غيرنظاميان، به ارتش قدرت مفرط داده شود. منابع قضايي اعلام کردند به رغم آنکه ماهر آزاد شده است، وي بايد همچنان بايد درباره سازماندهي تظاهرات « غيرقانوني » پاسخگو باشد. 


انتهای پیام /
برچسب ها: دموکراسی ، مصر ، آزاد ، فعال ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار