ناصر مظفری گفت: نمایش آثار هنرمندان، فروش را برای آنها در پی ندارد، بنابراین هنرمندان علاقه‌ای به برگزاری نمایشگاه ندارند.

ناصر مظفری، هنرمند نقاش، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: هنرمند به امید فروش آثارش نمایشگاه برگزار می‌کند،  اگر قرار باشد آثارش به فروش نرسد بنابراین ضرورتی برای صرف هزینه به منظور برگزاری نمایشگاه وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر فروش آثار هنری چندان قابل توجه نیست بسیاری از  هنرمندان ترجیح می‌دهند که نمایشگاه برگزار نکنند.

مظفری که هشت سال است نمایشگاه انفرادی برگزار نکرده است، گفت:  زمانیکه نمایشگاهی برگزار می‌شود، گالری دار و نگارخانه‌دار هزینه اجاره سالن برای یک هفته را دریافت  می کند  البته برخی از گالری داران هم در کنار دریافت هزینه سالن، درصدی از فروش را هم دریافت می‌کنند البته این امر (درصد فروش) این دلیل صورت می‌گیرد که خود گالری‌دار، خریدار برای آثار می‌آورد.

 این هنرمند نقاش اظهار داشت: در حقیقت برخی گالری‌داران در مقابل فروش اثر هنرمند به دلیل آنکه خودشان مشتری اثر را پیدا می‌کنند درصدی از فروش را هم دریافت می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی یعنی اوضاع نامناسب اقتصادی بالا بودن هزینه گالری در کنار هزینه های جانبی باعث شد بسیاری از هنرمندان تنها در آتلیه خود به خلق اثر بپردازند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار