نايب رئيس خانه معدن ايران گفت: آيين نامه هاي اجرايي بخش معدن، براي حضور سرمايه گذاران خارجي بايد روان سازي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، محمد رضا بهرامن با بيان اين مطلب اظهار داشت: علاوه بر بازدارندگي موضوع تحريم و مشکلات ناشي از آن نظير انتقال پول براي سرمايه گذاري خارجي در بخش معدن و صنايع معدني، پيچيدگي آيين نامه هاي اجرايي قانون معادن نيز اين روند را نيز تشديد کرده است.

وي ادامه داد: سرمايه گذار داخلي يا خارجي در بخش معدن، با توجه به حجم سرمايه، براي آينده خود راهبرد تعيين کرده است و برنامه ريزي مي کند و براي اين کار به آيين نامه هاي شفاف و روان به ويژه در حوزه اکتشاف، نقش مالکيت معادن و حقوق مالکانه نياز دارد.

بهرامن اظهار داشت : بدون شک اين مسئله مي تواند در جذب سرمايه گذار تاثير گذار باشد.

نايب رئيس خانه معدن ايران با اشاره به «ضرورت تامين امنيت سرمايه گذاري» به عنوان يکي ديگر از اصول مهم براي جذب سرمايه گذار در بخش معدن و صنايع معدني، تصريح کرد: از آنجا که معادن اغلب در مناطق محروم و دور افتاده قرار دارد، دولت بايد اين مناطق را از نظر زيرساختي نظير آب، برق، جاده و غيره تجهيز کند. 

وي ادامه داد: در اين صورت است که سرمايه گذار انگيزه پيدا مي کند و با خاطري آسوده ، برنامه ريزي دراز مدت خواهد 
کرد.

بهرامن خاطرنشان کرد: حضور سرمايه گذار خارجي در بخش معدن کشور، تنها محدود به مزاياي مادي نيست چرا که با ورود شرکت هاي سرمايه گذار توانمند بين المللي، فناوري و ماشين آلات مدرن براي احداث کارخانه ها وارد مي شود.

وي افزود: همراه با ورود سرمايه گذار خارجي، سهم بازار آنها هم در اختيار ما قرار مي گيرد و بازارهاي بين المللي براي مصرف محصولات توليد داخل نيز شکل خواهد گرفت.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار