مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک صد هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده است.

عبدالحسین علی اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: از این تعداد کمتر از 50 هزار نفر ایرانی و مابقی مسافران خارجی بوده اند که از طریق مرز بیله سوار تردد کرده اند.

وی با بیان این که بخش عمده ای از این مسافران پیاده تردد کرده و کمتر از 170 هزار نفر با انواع وسیله نقلیه اتوبوس، مینی بوس و سواری تردد کرده اند، گفت: هیچ مشکلی در تردد مرزی گمرک بیله سوار وجود ندارد و این کار با سهولت در حال انجام است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل با تشریح صادارت کالا بیان کرد: در این مدت حدود 110 هزار تن کالا توسط 6 هزار دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار به کشور همسایه جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علی اکبری عمده کالاهای صادراتی را از طریق پایانه مرزی گمرک بیله سوار سیب زمینی، پیاز، آهک، کاشی، مواد اولیه پلاستیک، پوشاک، گونی و کسیه اعلام کرد که در مقابل، کالاهایی همچون سبوس، کنجاله، پنبه دانه و تفاله نیز وارد گمرک بیله سوار شده است.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه امسال 200 هزار تن کالا توسط 100 هزار دستگاه کامیون به صورت ترانزیت وارد کشور شدند و عمده ترین این کالاهای ترانزیت ورودی را گازوئیل، انواع بنزین، نفت، مازوت قیر، کود شیمیایی، گندم و رنگ های ساختمانی استب/.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تردد ، مسافران ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.