روزگاری روستاها از نظر اقتصادی مستقل از شهرها و شهرها نیز وابسته به تولیدات روستاییان بودند اما در اثر مهاجرت رو‌ستائیان به شهرها اغلب روستاها خالی از سکنه شده و زمین های زراعی بایر مانده ا‌ند.

روح الله نو‌چمنی محقق اجتماعی درباره مشکلات مهاجرت روستاییان به شهرها برای به دست آوردن امکانات شهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این مهاجرین اغلب چون حرفه خاصی را بلد نیستند یا سودای در خود آن ندارند وقتی مهاجرت می کنند به اجبار به مشاغل کاذب روی می آورند، که از قبیل بخش خدمات رستوران ها ساختمان سازی و یا دستفروشی و . . . از نقطه نظر فرهنگی نیز بسیاری از آداب و رسوم روستایی وقتی لهجه های آنان در حال تهدید و انقراض است.  
 
وی ادامه داد: علل اصلی مهاجرت رو‌ستائیان به شهرها نبود امکانات مناسب بهداشتی و . . . و نبود کسب درآمد خصوصا در بخش کشاورزی است.  
 
نو چمنی با اشاره به موضوع مشکلات حاشیه نشینی مهاجرین گفت: مهاجرین روستایی چون فاقد تمکن‌ مالی مستند به ناچار در حاشیه کلانشهر‌ها ساکن می شوند.  
 
وی در ادامه این موضوع خاطر نشان کرد: بنابر نظر جامعه شنا‌سان اعتیاد،‌سرقت و . . . و دیگر جرایم اجتماعی در حاشیه کلانشهر‌ها به وضوح یافت می شود که خود خطری مهم برای مهاجرین روستایی محسوب می شود که این موضوع باعث بروز آسیب های منفی اجتماعی در مهاجرین شده از لحاظ روحی و روانی آنان را مایوس و بی هدف می کند، حتی در بعضی از مواقع ممکن است آنان به سمت جرم های اجتماعی کشیده شوند.  
 
وی در ادامه درباره نتیجه هجوم روستا‌ئیان به شهرها گفت: امکانات مجهز‌ی که در شهرها وجود دارد از قبیل بیمارستان هی مجهز امکان تحصیلی، تفریحی، در صورتی که چنین امکاناتی در روستاها وجود ندارد بنا براین باعث هجوم روستائیان به شهرها شده و جمعیت شهر روز به روز رو به افزایش می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۹:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
بدحجابی ورواج فحشا مهمترین پیامد مهاجرت روستاییان به شهرها.
آخرین اخبار