کارشناس فوتبال کشورمان گفت: امیدوارم با برگزاری این بازی‌های نمادین ضمن تجلیل از پیشکسوت‌های قدیمی، روحیه اخلاق‌مداری بین جوانان ما نهادینه شود.

بیژن ذوالفقارنسب در خصوص بازی دوستانه ستارگان پرسپولیس با میلان به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: بازی فردا یک بازی سمبلیک است که بانیان برگزاری آن فرهنگ اخلاق را در ورزش فوتبال پی‌گیری می‌کنند.

کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص اهداف برگزاری این بازی افزود: به نظر می‌رسد بانیان برگزار کننده این بازی 2 هدف عمده را دنبال می‌کنند که هدف اولی تجلیل از پیشکسوت‌های دهه‌های 50 و 60 و هدف دومی نهادینه کردن فرهنگ اخلاق‌مداری و رعایت اصول احترام گذاشتن به همدیگر در فوتبال امروزی است.

ذوالفقار نسب تصریح کرد: فراموشی نکنید زمانی اسطوره‌هایی از زمین‌های خاکی به جرگه فوتبالیست‌ها پیوستند و تیم‌های این مرز و بوم را تشکیل دادند، مرزها را پشت سرگذاشته وباعث افتخار ایران و شناساندن نام کشورمان در زمان خود شدند.
اما هم اکنون که به سن بازنشستگی رسیده‌اند و دیگر نمی توانند بازی کنند و یا در بستر بیماری هستند دیگر کسی ازآن‌ها احوالی نمی پرسد و یا به شغل دوم مشغولند.

برگزاری این دیدار ضمن تجلیل از این قشر فوتبالی عملاً باعث می شود مردم کشورمان خاطرات این بازیکنان را بار دیگر در ذهن خود مرور کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان در تشریح هدف دوم تاکید کرد: اخلاق مداری و نهادینه کردن اصل اخلاق در فوتبال هدف بعدی است که می تواند موثر باشد به یاد داشته باشید برگزاری چنین دیدارها روحیه اخلاق مداری را در نسل جوان ما نهادینه خواهد کرد.

وی درپایان بیان داشت: امیدواریم با برگزاری این دیدارها عملاً از زحمت کشان دهه‌های گذشته به درستی تجلیل شود که کسی رنجش خاطرنداشته باشد و روحیه اخلاق مداری در جوانان فوتبالی ما تقویت شود و فوتبال توام با اخلاق مداری داشته باشیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار