سفیرکشور ژاپن در تهران با حضور در خانه هنرمندان ایران از نمایشگاه‌های «10 روز با عکاسان» و «مجسمه‌های فیگوراتیو» بازدید کرد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، سفیر ژاپن در تهران که برای دیدار با «مجید سرسنگی» به خانه هنرمندان ایران آمده بود، از نمایشگاه‌های «10 روز با عکاسان» انجمن عکاسان و «مجسمه‌های فیگوراتیو» انجمن مجسمه‌سازان بازدید کرد.
 
سفیر ژاپن در دیدار با «مجید سرسنگی»، از همکاری شایسته خانه هنرمندان ایران در برگزاری هفته فرهنگی ژاپن قدردانی کرد و گفت: «همکاری با خانه هنرمندان ایران برای ما تجربه تجربه خوب و ارزشمندی بود که امیدوارم در آینده نیز تکرار شود».
 
هفته فرهنگی ژاپن در ایران 30 مهر تا 7 آبان سال جاری در خانه هنرمندان ایران و چند مرکز فرهنگی دیگر برگزار شد.
 
«کوجی هانیدا» در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت‌های مشترک هنری دو کشور اشاره کرد و افزود: «امیدوارم در آینده زمینه همکاری با خانه هنرمندان ایران گسترش یابد و خصوصاً گروه‌های نمایشی سنتی و مدرن ژاپن بتوانند در تماشاخانه ایرانشهر آثار خود را برای مردم و هنرمندان ایران به نمایش بگذارند».
 
«مجید سرسنگی» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز از همراهی سفیر و کارکنان بخش فرهنگی سفارت ژاپن در برگزاری هفته فرهنگی این کشور در خانه هنرمندان ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: «هر دو کشور ایران و ژاپن دارای تمدن و فرهنگی غنی هستند، اما متاسفانه تاکنون روابط فرهنگی دو کشور نسبت به سایر زمینه‌ها از نمود کمتری برخوردار است».
 
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران فعالیت‌های مشترک دو کشور را در زمینه هنرهای تجسمی، نمایشی و ... را خواستار شد و افزود: «قطعاً این برنامه‌های مشترک به شناخت بهتر و بیشتر مردم و هنرمندان دو کشور از یکدیگر خواهد انجامید».
 
دومین دوره نمایشگاه‌ «10 روز با عکاسان» با به نمایش گذاشتن 21 پروژه از 21 عکاس مطرح کشور از 2 تا 12 آذر در نگارخانه‌های استاد ممیز، استاد میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.
 
همچنین در نمایشگاه «مجسمه‌های فیگوراتیو» که از اول تا یازدهم آذر در نگارخانه‌های استاد نامی، بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران برپاست حدود 80 اثر از 71 هنرمند مجسمه‌ساز برای فروش عرضه شده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار