برناج نام روستایی تاریخی با طبیعی بی نظیر در استان کرمانشاه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمدرضا ستایش فر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: روستای تاریخی برناج که در 14 کیلومتری شمال غرب شهر بیستون قرار دارد، یکی از زیباترین نقاط استان کرمانشاه است.

وی افزود: وجود گوردخمه تاریخی و چند هزار ساله و همچنین سراب و جلوه های طبیعی دل انگیز این روستا در کنار هم بافتی تاریخی طبیعی به این مکان دیدنی و گردشگر پذیر استان کرمانشاه داده است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خصوص گوردخمه این روستا، گفت: گوردخمه برناج دارای نقشه ای مربع شکل به طول 95 سانتیمتر است. ارتفاع اتاقک این گوردخمه از کف تا سقف 90 سانتیمتر است. اطراف این گوردخمه نیز قابی تراشیده شده و از نظر پلان این گوردخمه دارای پلانی مربع شکل است.

ستایش فر خاطرنشان کرد: در جوار این گوردخمه چند هزار ساله، سراب دل انگیز برناج قرار دارد که به جاذبه های این روستا افزوده است.

وی یادآور شد: سراب برناج نيز در دامنه کوه بیستون و در مسیر راه ارتباطی بیستون به سنقر قرار دارد که نقش مهمی در زیبائی و طروات منطقه ایفا می کند. این سراب خیال انگیز در نزديكي سراب «نجوبران» یا «نوژی وران» و در سه كيلومتري جاده اصلي بيستون به سنقر در دامنه رشته كوه هاي پراو و منطقه حفاظت شده بيستون قرار دارد.

ستایش فر افزود: کناره هاي سرسبز سراب و درختان كهنسال چنار، مزارع كشاورزي و روستاي زيبا با مردمان خونگرم برناج، محيط دلپذيري را براي تفريح و تفرج گردشگران فراهم آورده است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه، گفت: طبیعت بکر و ناب استان کرمانشاه شرایطی را فراهم آورده که همواره بتواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد./س

برچسب ها: برناج ، طبیعت ، بی نظیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.