جشنواره ملی عکس تالاب میقان با عنوان از اذر ماه تا پایان دی ماه در اراک برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی عکس تالاب میقان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، گفت: این جشنواره با هدف شناساندن منطقه میقان برگزار خواهد شد.

نوری با اشاره به اینکه تلاش داریم منطقه میقان را جهانی کنیم چراکه بهترین منطقه زیست محیطی کویری است افزود: بسیاری از اراکی ها هنوز شناختی نسبت به این منطقه ویژه ندارند. در نظر داشتیم که نمایشگاه عکس، نقاشی و خطاطی را در این منطقه برگزار کنیم که میسر نشد و تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفته شد.

وی گفت: این جشنواره به همت انجمن زیست محیطی کیمیای سبز اراک برگزار خواهد شد و طی جلسه‌ای که با رییس این انجمن وهمچنین مسوول زیست محیطی قطب صنعتی حاجی آباد داشتیم برای برگزاری این جشنواره اسپانسرهایی در نظر گرفته شد.

نوری با بیان اینکه برای جشنواره 20 شرکت تقاضای اسپانسرینگ داده بودند اضافه کرد: مسوول زیست محیطی قطب صنعتی حاجی آباد از این تعداد متقاضی، هفت اسپانسر را انتخاب کرد که هزینه جشنواره و همچنین جوایز برگزیدگان را تقبل خواهند کرد.

دبیر جشنوراه ملی عکس تالاب میقان عنوان کرد: در این جشنواره سه بخش مجزا برای عکاسان حرفه‌ای، آماتور و کودک (زیر 12 سال) در نظر گرفته شده است که افراد می‌توانند با عکاسی از جاذبه‌های طبیعی تالاب، کویر، مرداب، دریاچه و پرندگان آبزی در جشنواره حضور داشته باشند و علاوه بر آن نیز شرکت‌کنندگان می‌توانند از تهدیدات این منطقه و همچنین آسیب‌های زیست محیطی وارد شده به تالاب میقان عکاسی کنند.

وی فرصت شرکت در این جشنواره را 5 آذر تا پایان دی ماه عنوان کرد و افزود: عکس‌های دریافت شده توسط سه داور از سوم بهمن ماه به مدت 10 روز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از انتخاب برگزیدگان، آثار در نمایشگاهی به نمایش درخواهد آمد./ز

برچسب ها: تالاب ، میقان ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.