عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت شغلی، اصلی ترین دغدغه کارگران در استان یزد و سایر مناطق کشور است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت شغلی، اصلی ترین دغدغه کارگران در استان یزد و سایر مناطق کشور است.

محمدرضا تابش، در جمع مدیران استان و شوراهای اسلامی کارگری یزد اظهار داشت: قرارداهای موقت کار امنیت شغلی را از کارگران گرفته و با توجه به حاکم شدن فضای جدید در بازار، به سمتی پیش می‌رویم که بازار کار به ویژه در شهرهای بزرگ به تعادلی برسد که این امر سبب خواهد شد نیروی کار تحت هر شرایطی آمادگی اشتغال نداشته باشد.

وی تاکید کرد: بنابراین مزیت نسبی نیروی کار در بازار رو به بهبودی است و امیدواریم مجموعه فعل و انفعالات به تامین امنیت شغلی بیشتر کارگران بیانجامد.

نماینده مردم اردکان در مجلس عنوان کرد: متاسفانه طراحی نظام آموزش عالی مبتنی بر واقعیت بازار کار نیست به نحوی که در پیشرفته ترین کشورها به ازای هر چهار نفر نیروی کار، یک نفر نیروی متخصص در حد لیسانس و بالاتر وجود دارد اما اکنون این رابطه در کشور ما و استان یزد به ویژه در سال‌های اخیر به هم خورده به شکلی که مجموع خروجی‌های دانشگاه‌های ما از کل جویندگان کار بیشتر است و این به معنی هدر دادن منابع انسانی و مادی است.

وی تاکید کرد: هر چه زودتر باید مجموعه حاکمیت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم برای حل این مشکل و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی تمهیداتی بیاندیشند.

تابش همچنین با اشاره به تنگناهای پیش روی بازنشستگان عنوان کرد: متاسفانه وضعیت معیشتی بازنشستگان بسیار نامطلوب است زیرا در نظام اسلامی، تکریم انسان‌ها به ویژه سالخوردگان در زمره اهداف والای انسانی است اما متاسفانه اکنون چنین شرایطی برای بازنشستگان وجود ندارد.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته 54 درصد افزایش هزینه‌های غذایی و 36 درصد افزایش هزینه‌های لباس و بوشاک را داشته‌ایم، افزود: در نتیجه با کاهش قدرت خرید مردم مواجه هستیم.

تابش تاکید کرد: امروز هر بررسی علمی و اندازه گیری کمی و کیفی، این واقعیت را اثبات می کند که کارگران و طبقات پایین جامعه، قادر به تامین هزینه های خود و خانوادهایشان نیستند پس انتظار این است در شرایطی که چرخه بازار کار به سمت نیروی کار در حال تقویت است، کارفرمایان با درک واقعیات موجود درآمد کارگران را به گونه ای تنظیم کنند که مانند شهرهای بزرگ نظیر شهرک صنعتی شمس آباد تهران، دچار کمبود نیروی انسانی و کارگر نشویم.

وی تصریح کرد: اگر در مجموع برای این امر تمهیداتی اندیشیده نشود، هم کارگران متضرر خواهند شد و هم چرخه تولید به ویژه در شهرهای بزرگ از حرکت باز خواهد ایستاد.

نماینده مردم اردکان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سهام عدالت کارگران نیز اظهار داشت: گفته می‌شد سهام عدالت به طور کامل توزیع شده است که پس از سئوال از وزیر اقتصاد در مجلس هشتم، مشخص شد که 4.5 میلیون برگه سهام عدالت باقی مانده که قرار شد آن را به کارگران بدهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از سال 88 تاکنون هر ماه در قانون بودجه مواردی با عنوان همسان سازی، در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است که متاسفانه این مبالغ در جای خود هزینه نشده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی این مبالغ را به عنوان یارانه تلقی کرده است در حالی که بعد از اعمال سیاست دولت مبنی بر افزایش حقوق‌های  پایه، این مبالغ برای همسان سازی اختصاص یافته است تا سطوح حقوقی مستمری بگیران  و بازنشستگان دچار زیان نشود.

تابش عنوان کرد: تا امروز بیش از 6هزار میلیارد تومان برای همسان سازی از بودجه عمومی پرداخت شده است که انتظار این است این بودجه در جای خود مصرف شود./ز
برچسب ها: امنیت ، کارگران ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.