رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال بیش از 300 هزار تن انواع محصولات سردرختی در استان اردبیل تولید شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عادل عبدایمانی دیروز در جلسه توسعه باغات در اردبیل اظهار داشت: امسال برای توسعه باغات 403.5 میلیون ریال و برای اصلاح باغات نیز مبلغ 125.7 میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: انتظار می‌رود براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سطح توسعه باغات در سال آینده به یک‌هزار و 692 هکتار افزایش یابد.

عبدایمانی از توزیع انواع نهال‌های پایه رویشی سیب، هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو و انواع نهال به، زردآلو، انار، زیتون و انگور در بین متقاضیان خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود:‌ هر چند در حال حاضر 14 هزار و 770 تن انواع محصولات سردرختی در سردخانه‌ها انبار شده ولی با وجود آن به دلیل سرمازدگی دیررس بهاره نسبت به پارسال 16 هزار تن کاهش عملکرد در انواع محصولات سردرختی را شاهد بودیم.

عبدایمانی خاطر نشان کرد: ما در حمایت از باغداران اقدام به توزیع نهال یارانه‌دار، پرداخت تسهیلات فنی و اعتباری برای توسعه باغات و سرمایه در گردش باغداران کرده‌ایم.

وی از باغداران استان خواست نهال‌های مورد نیاز خود را از نهالستان‌های شناسنامه‌دار و مجوز تولید از مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تهیه کنند.

عبدایمانی در ادامه حمایت همه‌جانبه مسئولان استانی را از باغداران و تولیدکنندگان محصولات سردرختی بسیار ضروری اعلام کرد و یادآور شد: انتظار داریم در تولید محصولات متنوع باغی بتوانیم اهداف مورد نظر را تحققی عینی ببخشیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، محصولات ، سردرختی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.