وزیر کشور گفت: قوی‌ترین عنصری که این مذاکرات را به عرصه عمل و به این موفقیت رساند راهنمایی‌ها و هدایت راهبردی مقام معظم رهبری بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: بسیج برای نسل ما شناخته‌شده‌تر از نسل جوان امروزی است لذا باید تلاش کنیم در این مسیر گام‌های جدی تری را برای شناخت بسیج برای جوان‌ترها داشته باشیم.  
 
وی در ادامه افزود: من توفیق داشتم در زمان انقلاب و تحصیل در دانشگاه، در گروه‌های مسلمان فعالیت‌های خود را پیگیری کنم که این گروه‌ها بعدها در مبارزات انقلابی نقش و فعالیت چشمگیری داشتند.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه بنده در زمان انقلاب در مجمع احیای تفکرات شیعی فعالیت می‌کردم، اظهار داشت: در این مجمع، تنها تلاش ما این بود که آرمان‌های مورد نظر امام خمینی(ره) را پیدا کنیم که در این مسیر تبعیت از ولایت شرط اصلی بود.  
 
وزیر کشور تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عدم وجود یک سازمان اصلی در حمایت از آرمان‌های انقلاب دغدغه و نگرانی محسوب می‌شد که امام خمینی(ره) با ارائه طرح بسیج 20 میلیونی بارقه امید را در این زمینه روشن کردند.  
 
وی با بیان اینکه بسیج در هنگام تشکیل دارای امکانات اندکی بود، تصریح کرد: مردم در ابتدای کار با اراده خود توانستند فرهنگ بسیج را نهادینه کنند که این موضوع با شروع جنگ تحمیلی شدت بیشتری پیدا کرد و در نهایت بسیج از نیروهای مردم‌نهاد تشکیل شد و نقش بسیار سازنده‌ای را در هشت سال جنگ تحمیلی ایفا کرد.  
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه پشت اسلحه‌هایی که بسیجیان در هشت سال جنگ تحمیلی به کار گرفتند ایمان و اعتقاد راسخی وجود داشت، افزود: بسیج امروز به عنوان فرهنگ و جریان سیال و پویا ایفای نقش کرده و جزء باور و ایمان ملت ایران است.  
 
وزیر کشور تصریح کرد: ما باید بسیج را که منبسط از ارزش‌های دینی است به صورت یک فرهنگ جامع و کامل شکل دهیم تا معنای واقعی آن برای همه مشخص شود.
 
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در جنگ هشت ساله تحمیلی شاهد بودیم که نوجوانان و جوانان بسیجی ما تنها برای رضای خدا و سربلندی میهن اسلحه به دست می‌گرفتند لذا ما موظفیم از این اعتقاد آن‌ها صیانت کنیم.
 
رئیس شورای امنیت کشور تاکید کرد: در فراز و نشیب‌های کشورمان هرگاه به مردم احتیاج داشته‌ایم آن‌ها در قالب بسیج دستاوردهای بزرگی را برای ما رقم زده‌اند.  
 
وی با بیان اینکه امروز ما بسیج را در قالب یک سازمان می‌شناسیم، اظهار داشت: بسیج همان توده‌های مردم است و لذا ما باید تلاش کنیم حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف تقویت شود.
 
وزیر کشور اظهار داشت: به طور حتم داشتن ایمان، اعتقاد قلبی به خدا، ایثار، مجاهدت و تبعیت از ولایت فقیه مهمترین خصوصیاتی است که در هر فرد بسیجی برای شناخت از جامعه باید داشته باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بسیج نباید در وجودش حسد باشد، ادامه داد: بسیجی باید با گشاده‌رویی به دنبال جذب دل‌های مردم باشد و تلاش کند که با تمام وجود به این ملت خدمت کند.
 
وی افزود: ما به عنوان کسانی که افتخار بسیجی بودن را داریم باید قدر این مکتب را دانسته و در این مسیر قدم‌های راسخی را برداریم.  
 
وزیر کشور تصریح کرد: اگر به طور شفاف بخواهیم مقطع دهه 80 را به بعد را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که ما توانسته‌ایم در عرصه‌های سیاسی- فرهنگی به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنیم که این موضوع دشمنان ما را دچار هراس کرده و باعث شده است که مسئله تحریم‌های را برای مقابل ما اعمال کنند.  
 
رحمانی فضلی تاکید کرد: بحث تحریم‌ها در کنار تهاجم رسانه‌ای، پروژه‌ای بود که غرب و آمریکا برای به زانو درآوردن ایران آن را به وجود آوردند اما نتوانستند راه به جایی ببرند.  
 
وزیر کشور با بیان اینکه پروژه تغییر ساختار نظام در دهه 70 علیه کشورمان از سوی کشورهای غربی آغاز شد، اظهار داشت: در این مقطع مردم ما اجازه ندادند که غربی‌ها به اهداف خود دست پیدا کنند اما ما شاهد بودیم که در دهه 80 مقامات کشورهای غربی با ایجاد پروژه تغییر رفتارها خواستار کنترل مدیریت انقلاب ما شدند که باز هم تجربه‌ای جز شکست عاید آن‌ها نشد و راه به جایی نبردند لذا تحریم‌های اقتصادی خود را ادامه دادند که این موضوع تا به امروز ادامه داشته است.  
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: از سال 81 تا به امروز یعنی حدود 11 سال، ما در بحث انرژی هسته‌ای با چالش‌های متعددی روبه رو بودیم و آن‌ها خواهان قطع دست ایران از دسترسی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای بودند که این موضوع نیز با همت مردم و مسئولین پایان یافت.
 
وی تصریح کرد: دشمنان ما پس از پیروزی انقلاب ایران اسلامی هر اقدامی را که توانسته‌اند انجام داده‌اند اما ملت ایران با اراده راسخ و آهنین خود اجازه ندادند که آن‌ها در امور داخلی کشورمان دخالت کنند به طوری که ما شاهد بودیم علی رغم خواسته دولت‌های غربی ما توانستیم بسیاری از دستاوردهای هسته‌ای را در کشورمان بومی کنیم.  
 
رحمانی فضلی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مذاکرات اخیر میان ایران و 6 کشور قدرتمند جهان در ژنو تصریح کرد: قوی‌ترین عنصری که این مذاکرات را به عرصه عمل و به این موفقیت رساند راهنمایی‌ها و هدایت راهبردی مقام معظم رهبری بود.  
 
وی افزود: مقام معظم رهبری در هیچ لحظه‌ای نهراسیده و قلب خود را به خداوند سپرده است و این موضوع باید برای ما روشن شود که حضور در کنار چنین رهبری جز افتخارات ماست و ما باید قدردان رهبر انقلاب باشیم.  
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: عنصر دوم در پیشبرد اهداف هسته‌ای کشورمان مردم هستند که توانستند با اتکا به راهبردهای مقام معظم رهبری و علی رغم تغییر دولت‌ها در این مسیر ثابت قدم باشند.

وزیر کشور ادامه داد: امروز مقامات رژیم صهیونیستی به مقاومت مردم ایران علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها اعتراف می‌کنند و این موضوع برای ما دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.  
 
رحمانی فضلی اظهار داشت: امروز دعوای رژیم صهیونیستی با ما در مسئله علم و پیشرفت است و آن‌ها تلاش دارند که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند اما باید بدانند که راه به جایی نخواهند برد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در منطقه حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: در حال حاضر حل هیچ مشکل و حادثه‌ای در منطقه بدون نظر ایران امکان پذیر نیست.  
 
رحمانی فضلی با اشاره به رویکرد کشورهای غربی و آمریکا در سوریه، لبنان، افغانستان و عراق تصریح کرد: اقتضائات بین‌المللی و شرایط فعلی ایجاب می‌کند که ما در تحولات بین المللی نقش تاثیرگذاری داشته باشیم و سهم مناسبی را در نظام بین‌الملل پیدا کنیم.  
 
وی افزود: متاسفانه ما بعد از جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم نتوانستیم جایگاه مناسبی را در نظام بین‌الملل پیدا کنیم از این رو انتظار است که در شرایط فعلی که ایران توانسته است حرف‌های زیادی برای گفتن داشتن باشد سهم مناسبی را در نظام بین‌الملل پیدا کنیم.  
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به حمد خدا توانسته است با هدایت مقام معظم رهبری موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد که مطمئن هستیم با دقت نظر بیشتری این شرایط بهتر خواهد شد و ما می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن در جهان داشته باشیم.  
 
وزیر کشور با بیان اینکه فرصتی که برای ما در مذاکرات هسته‌ای ایجاد شد ناشی از اراده ملت ایران است، تصریح کرد: ما توانستیم کشورهای قدرتمند جهان را پای مذاکره بیاوریم و از موضع خود با آن‌ها وارد عمل شویم لذا باید در شرایط فعلی اقتصاد و توسعه را به عنوان دو مقوله مهم در کشور بهبود داده و در این مسیر گام‌های جدی را برداریم.  
 
رحمانی فضلی تاکید کرد: انسجام در فرهنگ جزو مسائلی است که دوستان ما در وزارت کشور باید تلاش کنند و در این مسیر به خودباوری برسند.
 
وی با بیان این که در شرایط فعلی دادن انگیزه به مردم، وظیفه مسئولین است، اظهار داشت: حرکت ملت در 13 آبان، غرب را دچار تردید جدی با ایران و متوجه کرد که در مقابله با کشورمان دچار اشتباه شده است.  
 
وزیر کشور در پایان با تقدیر از کارکنان بسیجی وزارت کشور اظهار داشت: در تلاش هستیم پس از معرفی استانداران گزارش سه ماهه‌ای را درباره عملکرد خود در وزارت کشور در جلسه عمومی به شما ارائه کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر کشور ، دولت ، بسیج ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار