رئیس کمیته ملی پارالمپیک در آستانه برگزاری هفته پارالمپیک طی نشستی در حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه هدف اصلی خود را زیر بنایی برای رشد بیشتر ورزش معلولین برشمرد.

محمود خسروی وفا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هفته پارالمپیک از پنجشنبه هفتم آذرماه با تجلیل از هفتم آذرماه با تجلیل از شهدا و افتخارآفرینان جبهه‌های جهاد ورزش آغاز می‌شود و در روزهای هفتم تا سیزدهم آذرماه سال جاری برنامه‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله پارالمپیک و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، حقوق معلولین، ورزش بانوان و خانواده، ورزش همگانی و سلامت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مهم‌ترین بخش این برنامه طی روز سه‌شنبه 12 آذرماه با حضور دو مهمان خارجی در بخش تجلیلی از ورزشکاران، پیشکسوتان و قهرمانان پارالمپیک زن کشورمان خواهد بود چرا که طی این روز محوریت سمینار کمیته آسیایی بانوان با ریاست فاطمه درخشانی از کشورمان برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه افزود: هزینه‌های این دوره از برگزاری رقابت‌ها خوشبختانه فشار چندانی را برای کمیته ملی پارالمپیک در بر نداشته است به طوری‌که کمیته تنها در بخش البسه‌ی ورزشکاران هزینه و سرمایه‌گزاری کرده است و بقیه هزینه‌ها را وزارت کشور، وزارت ارشاد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید کشور، وزارت ارشاد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید، سازمان بسیج، آموزش و پرورش، شهرداری و کلیه دستگا‌ه‌های کل ستاد تقبل کرده‌اند.

خسروی وفا تصریح کرد: یکشنبه و دوشنبه 10 و 11 آذرماه به نام‌های پارالمپیک و رسانه و همچنین پارالمپیک و حقوق معلولین نامگذاری شد. در این روز به ترتیب روزهایی از کتاب پارالمپیک توسط معاون وزیر فرهنگ ارشاد و همچنین معرفی شبکه و خبرنگار نمونه در زمینه ورزش پارالمپیک، دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قهرمانان و پیشکسوتان حوزه ورزش، برگزاری میزگرد در کلیه استان‌ها، تجلیل از اسپانسر‌های ورزش معلولین و نامگذاری یک پارک به نام پارالمپیک است.

خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه بیان داشت: اگر دو سال یک بار این مراسم برگزار شود اتفاق خوبی است اما ما به دنبال آن هستیم که این مراسم را هر ساله برگزار کنیم. بحث اصلی ما در برگزاری این همایش تندرستی و سلامتی معلولین است چرا که ورزش برای معلولین حیات جدیدی محسوب می‌شود. در حاشیه‌های این مراسم پیام‌هایی از سوی کمیته پارالمپیک قرائت خواهد شد او اعتقاد دارد ورزش ایران به قدری پیشرفت کرده که می‌تواند الگویی برای معلولین جهان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: المپیک با 10 هزار نفر برگزار می‌شود و پارالمپیک در لندن با 4200 نفر برگزار شد اما پیش‌بینی ما این است که 6 هزار معلول در تهران در این برنامه شرکت کنند.

شعار ما در هفته بزرگداشت پارالمپیک، توکل، توانمندی، امید و شادابی در مسیر پارالمپیک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار