معاون ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش قهرمانی و همگانی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و ورزش قهرمانی از دل ورزش همگانی بیرون می آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمود خسروی وفا در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: ورزش همگانی در نگاه عمومی قانون اساسی به عنوان یک ورزش در اختیار مردم قرار گرفته است و توصیه های دینی نیز در این خصوص شده است.

معاون ورزش هاي همگاني وزارت ورزش و جوانان افزود: در کشور ما نیز در این 15 سال تخیر فعالیت ها بیشتر شده است و به وجود آمدن شئرای هماهنگی با مشارکت ادارات و دستگاه های مختلف قدم خوبی بوده است.اهداف و سیاستها تعریف شده و راهکارهای عملی نیز ابلاغ شده است .

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی و تشویق مردم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.فعالیت خوب دستگاه ها و  اقدامات رسانه ها از موضوعات اصلی توسعه ورزش است.

میراث فرهنگی نیز در ایرانی ماندن چوگان تلاش کند

خسروی وفا در خصوص چوگان بیان کرد:بار اصلی چوگان روی دوش یک نفر است و اصل موضوع در وزارت ورزش مطرح شده و از طرف میراث فرهنگی نیز باید اقداماتی صورت بگیرد.متاسفانه همیشه کارها به دقیقه 90 می افتد که باید همه تلاش ها برای حل این مشکل انجام شود.

وی در خصوص جایگاه ورزش همگانی در ایران و جهان بیان کرد:در دنیا 90 تا 100 درصد اعتبارات را برای ورزش همگانی در نظر می گیرند.ورزش همگانی تعریف خاص خود را دارد که عبارت است از آسایش جسم-روح و اجتماعی.

وی تاکید کرد:هنوز نگاه جدی روی ورزش همگانی در کشورمان دیده نمی شود اگرچه مقام معظم رهبری همیشه به موضوع ورزش همگانی اشاره دارند بنابراین از مسوولان انتظار می رود تا توجه خاص به این ورزش داشته باشند.

معاون ورزش همگانی ادامه داد:ورزش قهرمانی از دل ورزش همگانی بیرون می آید و کلید کار ما رسانه و تبلیغات است و ما نیز باید به دنبال ظرفیت های موجود باشیم.

وی در خصوص اساسنامه کمیته پارالمپیک عنوان کرد:اساسنامه پارالمپیک در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد و کمیسیون فرهنگی نیز روی آن نظر مساعد دارد اما می خواهد دقت بیشتری روی آن داشته باشد.

در پارالمپیک رشد 100 درصدی داشته ایم

رئیس کمیته پارالمپیک عنوان کرد:ما رشد صد درصدی داشته ایم.در بازی های پارالمپیک پکن رتبه 22 را با 12 مدال  از جمله 5 مدال طلا داشتیم که در پارالمپیک لندن رتبه 11 با 24 مدال اعم از 10 مدال طلا به دست آوردیم.به دست آوردن این رتبه بین 160 کشور کار سختی بود که حفظ آن برای ما به مراتب سخت تر خواهد بود.

خسروي وفا تاکید کرد:ما در رشته های مختلف رشد فوق العاده ای  داشتیم که برخی علاقه مند نبودند این همه رشد را ببینند.بخشی از تعویق انتخابات کمیته نیز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وابسته بود چرا که از گذشته نگاه متفاوت سازمان تربیت بدنی و کمیته با هم مشکل ساز شده بودند.

وی افزود:هفته آینده و در روز 29 مهر جلسه ای با وزیر ورزش داریم که به احتمال فراوان تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک در آن مشخص می شود.

معاون ورزش هاي همگاني وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از پشتوانه های من سجادی است که هم وی به من کمک می کند و هم من به وی هر کمکی از دستم بر بیاید انجام می دهم و البته معتقدم نگاه و تعریف به ورزش های همگانی و قهرمانی باید تغییر پیدا کند.

پايان متن/مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
پژواک
۱۴:۲۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
واقعا جای تاسف است که برخی از مسئولین ورزش ایران اعصاب مردم را شخم می زنند .
بنده از یکی دوسال گذشته چند بار از طریق تماس با شبکه خبر موضوع ثبت جهانی بازی چوگان را درخواست کردم (بعنوان یک رزمنده دوران جنگ ) ولی هیچ گوش بدهکاری نبود تاخبر ناگوار ثبت آن توسط کشور آذربایجان را شنیدم . افسسسسسسسسسسسسسسوس
آخرین اخبار