رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: حذف تحريم ها تاثير مثبتي در بخش كشاورزي دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس علي اشرف منصوري گفت: هرچند تحريم ها در بخش كشاورزي داراي تبعات بسيار مثبت از لحاظ خودكفايي در خيلي از محصولات كشاورزي واتكاء به توليد ومصرف داخلي بوده و توفيقات بسيار ارزشمندي در بخش كشاورزي و رشد پژوهش ناشي از تحريم ها در كشور بوجود آمده، اما بخش كشاورزي از تبعات تحريم ها مصون نبوده كه خوشبختانه با هوشياري وهمكاري مسئولين و فعالان اين حوزه، تاثيرات غير مستقیم تحريم ها بر بخش كشاورزي خنثي و به حداقل ممكن كاهش يافته است. 

 منصوري گفت: مسلماً با مرتفع شدن كامل تحريم ها سرمايه گذاري در بخش كشاورزي افزايش يافته و مي توان گامهاي اساسي در جهت تسريع در ايجاد زيرساختها بويژه در حوزه آب وخاك، افزايش  بهره وري و مهار آبهاي سطحي و تقويت آبهاي زير زميني برداشت .

 وي افزود: همچنين حذف تحريم ها مي تواند كاهش هزينه هاي توليد، سهولت در تامين برخي ماشين آلات ونهاده هاي مورد نياز در حوزه هاي مختلف بويژه در بخش دامپروري را بدنبال داشته باشد و سرعت توسعه و پيشرفت بخش كشاورزي را در جهات مختلف شدت ببخشد.

 منصوري خاطر نشان كرد: البته اين موضوع بدان معنا نيست كه با وجود تحريم ها، توليد در بخش كشاورزي متوقف مي شود بلكه ما متوليان بخش را در افزايش توليد و رشد دانش فني واتكاء به توليد در كشور مصمم تر از گذشته خواهد کرد./

برچسب ها: تاثیر ، مثبت ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.