استقبال از خريد ذرت استان فارس در بورس كشور بي نظير است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ براي نخستين بار در كشور ذرت فارس از بورس كشاورزي خريداري شد در حالي كه فقط چند روزي از عرضه ذرت فارس در بورس گذشته است، تاكنون 300 تن عرضه و براي وجود دارد.

رئيس اداره تنظيم بازار سازمان جهاد كشاورزي فارسبا بیان اينكه در حال حاضر در زمان فروش محصولات كشاورزي، توليدكننده تصميم‌گيرنده نهايي در تعيين قيمت نيست، افزود: زماني كه كشاورز محصول خود را به بازار عرضه كرده، واسطه‌ها قيمت محصولات آنها را تعيين مي‌كنند.

صمد رنجبري بیان کرد: بازار بورس اين امكان را فراهم مي‌كند كه فاصله ميان توليدكننده و خريدار كالا به حداقل رسيده و دست واسطه‌ها نيز كوتاه شود.

وي بازار بورس را يك بازار سالم و رقابتي دانست و افزود: بورس سود حاشيه بازار را به نفع كشاورز تغيير داده و با كمتر شدن فاصله ميان قيمت فروش كشاورز و خريدار، اين سود به‌ صورت عادلانه به هر دو طرف معامله مي‌رسد.

رئيس اداره تنظيم بازار سازمان جهاد كشاورزي فارس ادامه داد: در حالي كه فقط چند روزي از عرضه ذرت فارس در بورس گذشته است، تاكنون 300 تن عرضه و براي دوهزار تن ديگر تقاضا وجود دارد.

رنجبري با اشاره به اينكه هم‌اكنون عرضه ذرت در بورس بالاتر از قيمت خريد تضميني است، گفت: قيمت خريد تضميني ذرت 870 تومان است، اما كشاورزان محصول خود را با قيمت 915 تومان عرضه مي‌كنند كه اين مسئله با استقبال آنها و خريداران روبه‌رو شده است.

وي افزود: اگر چنانچه عرضه محصولات كشاورزي در بورس پايين‌تر از خريد تضميني معامله شود، دولت مابه‌التفاوت آن را به فروشندگان پرداخت و ريسك كشاورزي را به صفر رسانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: استقبال ، بورس ، ذرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.