هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال اعتقاد دارد حضور بسیج در ورزش باید در جهت فرهنگ سازی باشد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، رضا شاهرودی در مورد عملکرد بسیج در حوزه ورزش به طور کلی اظهار داشت: بسیج در هر زمینه ای که ورود کرده موفق بوده است. در حوزه فرهنگ، حوزه اقتصاد، حوزه ورزش و ... .در دهه اخیرهم بسیج با ورود جدی و اصولی به ورزش و حمایت های مادی و معنوی از ورزش و ورزشکاران نقش موثر و فعالی در توسعه ورزش همگانی داشته است. برگزاری المپیادهای ورزشی و همچنین همایش های مختلف از جمله همایش استعدادیابی سازمان بسیج ورزش اقدامات موثری است که در راستای حمایت بسیج از ورزش صورت گرفته است.

بازیکن سابق پرسپولیس درخصوص ضرورت حضور بسیج در ورزش افزود: یکی از آسیب های جدی ورزش قهرمانی کشور که وزارت ورزش و امور جوانان و کمیته ملی المپیک متصدی آن است، عدم شناسایی و سازماندهی استعدادهای بالقوه و درخشان رشته های مختلف ورزشی در سراسر کشور است.

شاهرودی ادامه داد: تعداد محدودی از استعدادهای ورزشی توانایی بروز توانایی های خود را در لیگ های مختلف ورزشی از جمله لیگ کشتی، فوتبال، تکواندو و ... دارند اما بسیج با توجه به پایگاه هایی که حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور دارد می تواند با یک برنامه ریزی و هدف گذاری منسجم پایگاه استعدادیابی ورزش در سراسر کشور باشد و به عنوان بازوی استعدادیابی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نقش موثر و پررنگی ایفا کند.

وی تاکید کرد: البته متولی ورزش قهرمانی در کشور مشخص است و ورود بسیج به ورزش قهرمانی به نوعی موازی کاری است. بسیج با توجه به امکانات مطلوبی که دارد و گستره آن در سراسر کشور حتی در دورافتاده ترین مناطق است، باید در راستای شناسایی استعدادها و پرورش اولیه آنها گام برداشته و از مقطعی کار را به متولیان اصلی ورزش قهرمانی بسپارد.
شاهرودی با اشاره به حمایت های بسیج از جامعه ورزش گفت: در برهه ای از ورزش کشور که همه ورزشکاران المپیکی و قهرمانان کشور از بی توجهی مسئولان و متولیان دل آزرده هستند، بسیج با دعوت و تقدیر از آنها تا حدودی کوتاهی مسئولان را جبران کرده است. البته با توجه به اینکه رسالت اصلی بسیج ورزش نیست، عملکرد مطلوب و قابل دفاعی در زمینه ورزش داشته است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درخصوص تاثیری که بسیج می تواند در فرهنگ ورزش داشته باشد اظهار داشت: بسیج بیش از آنکه دارای سازمان رزمی مشخص باشد، دارای یک فرهنگ و تفکر است که شالوده اصلی آن را تشکیل می دهد، تفکری که آموزه های اسلامی و اخلاقی را سر لوحه کارهای خود قرار داده است. فضای فرهنگی ورزش علیرغم اینکه همه باشگاه های کشور پیشوند فرهنگی- ورزشی را یدک می کشند، گاه تاسف بار است.

وی در ادامه گفت: گسترش فرهنگ بسیج و بسیجی در فضای ورزش کشور قطعاً بساط برخی بی اخلاقی ها را برمی چیند. برای اثبات این مدعا می توان با اندکی بررسی در سوابق باشگاه فرهنگی – ورزشی فجر شهید سپاسی شیراز که متولی و اسپانسر آن بسیج است به تاثیر ساختار بسیج و روحیه بسیجی در ارتقاء فرهنگ ورزش پی برد، باشگاهی که یکی از بااخلاق ترین و بی حاشیه ترین باشگاه های ورزشی کشور است.

شاهرودی همچنین در خصوص فعالیت‌های بسیج در زمینه ساخت و ساز در حوزه ورزش خاطرنشان کرد: همانطور که اشاره کردم، با توجه به امکاناتی که بسیج در سراسر کشور دارد انتظار می رود که به پایگاه شناسایی استعدادهای ناب ورزشی و به عنوان بازوی استعداد یاب وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تبدیل شود. توسعه ورزش همگانی نیز یکی از گزینه هایی است که بسیج می تواند حضور موثری در آن داشته باشد. علاوه بر حمایت از استعدادها، ساخت و سازهای خوبی هم در حوزه ورزش داشته است.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار