گزارش‌ها حاکی از آن است که آمار بیکاری در میان جوانان 20 تا 24 ساله عربستان بیش از سایر گروه‌های سنی و نرخ آن بالغ بر 43 درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، طبق آمارهای رسمی اداره عمومی آمار و اطلاعات عربستان سعودی، در سال 2012 نرخ بیکاری مردان جوان دارای مدرک لیسانس در این کشور بالغ بر 44.2 درصد و نرخ بیکاری میان زنان دارای مدرک لیسانس در این کشور بالغ بر 71.3 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، پس از آن که ضرب الاجل زمانی هفت ماهه تعیین شده برای سامان‌دهی وضعیت کارگران خارجی یا خروج آن‌ها از عربستان به پایان رسید، نهادهای مربوطه انجام عملیات بازرسی و اخراج کارگران فاقد مجوز اقامت و کار، از جمله مهاجران غیرقانونی از کشورهای همسایه را آغاز کردند.

به گفته یک منبع رسمی، این عملیات ظرف مدت دو هفته منجر به اخراج بیش از 60 هزار نفر از نقض‌کنندگان قانون کار و اقامت و رسیدگی به وضعیت تعدادی دیگر از ساکنان اردوگاه‌ها به منظور آماده‌سازی مقدمات اخراج آن‌ها، شده است.

در همین رابطه، از آغاز امسال تاکنون، بیش از 900 هزار کارگر خارجی فاقد مجوز اقامت و کار از عربستان خارج شده‌اند، اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه تعداد کارگر فاقد مجوز در این کشور وجود دارد.

برخی برآوردهای غیر رسمی نشان می‌دهد تعداد آنها دو میلیون نفر است و بیشترشان به کارهای حاشیه‌ای اشتغال دارند، اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها هم زیر چتر سیستم کفالت (ضمانت) اتباع عربستان به فعالیت‌های تجارت آزاد می‌پردازند.

همچنین طبق مفاد گزارش سالانه اداره عمومی آمار و اطلاعات سال 2010 درباره نیروی کار در عربستان سعودی، نرخ بیکاری در این کشور به 10.5 درصد یعنی 449 هزار نفر افزایش یافته است.

در گزارش یادشده، تاکید شده است آمار بیکاری در میان جوانان 20 تا 24 ساله بیش از سایر گروه‌های سنی و نرخ آن بالغ بر 43 درصد است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، بیکاری ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار