جدیدترین آمار وزارت کار عربستان سعودی بر این نکته تاکید می‌کند که در مقابل هر 10 نیروی کار خارجی شاغل در بخش خصوصی این کشور تنها یک سعودی مشغول به کار است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره العربیة، براساس جدیدترین آمار وزارت کار عربستان سعودی در مقابل هر 10 نیروی کار خارجی شاغل در بخش خصوصی این کشور تنها یک سعودی مشغول به کار است.

این گزارش می‌افزاید: به این ترتیب درحالی که بخش قابل توجهی از نیروی کار سعودی بیکار است و از یافتن کار ناامید شده است، نیروی کار خارجی فعال در بخش خصوصی سالیانه 98 میلیارد ریال به کشور خود حواله می‌کند.

این گزارش تاکید می‌کند: با توجه به میزان بالای بیکاری در عربستان سعودی اقتصاد این کشور توان سالیانه ایجاد 400 هزار شغل دارد که تنها به عنوان نمونه از عهده برآوردن نیازهای کاری بیکاران شهر تبوک بر نمی‌آید.

پس از آن گزارش فوق این سوال را از مسئولان امر می‌کند که تا پیش از این مقامات سعودی درباره اشتغال به کار نیروی خارجی در مراکز مختلف اقتصادی عربستان به بهانه نبود تخصص شغلی متوسل می‌شد،‌ اما هم اکنون بسیاری از بیکاران عربستان سعودی را جوانانی تشکیل می‌دهند که فارغ التحصیل دانشگاه‌ها داخل و خارج کشور هستند و دارای تخصص‌های بسیار بالایی نیز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار