صندوق رشد منابع بشری و نیروی انسانی عربستان سعودی در گزارش اخير خود 3 شهر ریاض، مکه مکرمه و الشرقیه را داراي بالاترین نرخ بیکاری در اين كشور معرفي كرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق ؛ كارشناسان اين صندوق در آخرین گزارش خود که در ماه مارس ارائه شد، اعلام کردند : تعداد استفاده کنندگان از کمک‌های دولتی در عربستان سعودی طی ماه‌های ژانویه و فوریه 2012 نسبت به ماه‌های مشابه آن در سال گذشته 46 درصد افزايش يافته است.

 

بر اساس این گزارش  ، اکثر 818 هزار و782 نفر استفاده کننده از این کمک‌ها را افراد بیکار تشکیل می‌دهند و شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی دارای بالاترین میانگین بیکاری است و شهرهای مکه مکرمه و الشرقیه در مرتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.اما این گزارش اعلام نکرد که میزان بیکاری در عربستان سعودی در حال حاضر به چند درصد می‌رسد .

 

بر اساس آخرین آمارهای موجود ، عربستان سعودی از جمله کشورهایی در جهان به شمار می‌آید که دارای بالاترین نرخ بیکاری است و میانگین بیکاری در این کشور 27 میلیون نفری که حدود 30 درصد یعنی بیش از 8 میلیون نفر آنها را مهاجران تشکیل می‌دهند، بالغ بر 12 درصد بوده كه به عبارت دیگر کشور عربستان سعودی دارای حدود 2400 هزار جوان بیکار است که اکثر آنها فارغ التحصیل دانشگاه‌های این کشور هستند .

 

 عربستان سعودی با اینکه بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان به شمار می‌آید و یک پنجم از ذخایر شناخته شده نفت جهان را نیز در اختیار دارد ، اما بر اساس گزارش دانشگاه "جورج تاون" آمریکا 22 درصد جمعیت این کشور زیر خط فقر مطلق بسرمی‌برند./ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار