امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، یکی از شاخص های دستیابی به سبک زندگی اسلامی - ایرانی مدّنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام ˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: عوامل متعددی در رشد و تکامل افراد مؤثرند که مهمترین آنها کتاب است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه یادآور شد: پیامبراسلام (ص) در جنگ بدر اجازه آزادی اسرایی را که هر یک 10 مسلمان را باسواد می کردند صادر می کردند.

وی اظهارکرد:یکی از مشکلات اساسی فرهنگی جامعه پایین بودن سطح مطالعه افراد است.

حجت الاسلام استیری گفت:این مساله از عواملی همچون جذاب نبودن کتاب ها، کم بودن گرایش و میل به مطالعه و قیمت بالای کتاب ها ناشی می شود.

وی با اشاره به مطرح شدن سبک زندگی اسلامی- ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های دستیابی به این مهم، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه متاسفانه در جامعه علاقه به کتاب و کتابخوانی کم است، تاکید کرد: علاوه بر معلمان و مربیان در مدارس، اولیای دانش آموزان و همه نهادهای فرهنگی در این زمینه وظیفه دارند.

وی عضویت در کتابخانه ها و امانت دادن کتاب را به عنوان راهکاری برای مقابله با گرانی کتاب ها برشمرد و تصریح کرد:آمار ثبت نام افراد در کتابخانه های عمومی شهرستان راضی کننده است، اما تعداد مراجعات پایین است که این امر نشان از ضعیف بودن ارتباط با این اماکن علمی و فرهنگی است./



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.