مدیر اجرایی مرکز جامع دیابت در مشهد گفت: موارد قطع عضو بر اثر دیابت در کشور از آمار بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید سعید سعیدی ظهر امروز در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت هفته ملی دیابت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز جامع دیابت در مشهد 22 بهمن‌ماه سال گذشته افتتاح شده و از خردادماه سال جاری شروع به کار کرده است.

وی افزود: این مرکز در بیمارستان امام رضا (ع) واقع شده و تنها مرکز جامع دیابت در شرق کشور است.

سعیدی گفت: در این مرکز پیشگیری‌های نوع 2 که پیشگیری از عوارض بیماری دیابت بوده و پیشگیری‌های نوع 3 که جلوگیری از کوتاهی عمر فرد مبتلا به دیابت است، انجام می‌گیرد.

مدیر اجرایی مرکز جامع دیابت در مشهد افزود: ویزیت متخصصان در کلینیک‌های غدد، چشم، اعصاب، قلب و غیره در این مرکز و مراکز طرف قرارداد رایگان است.

سعیدی از جمله کارهایی که در ارائه خدمات به بیماران دیابتی انجام می‌شود به کنترل قند خون، آموزش‌های لازم به بیمار در موارد غذایی و دارویی، کمک هزینه درمان در بحث ویزیت رایگان و غربالگری رایگان اشاره کرد و ادامه داد: مرکز جامع دیابت و مراکز طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده ارائه خدمات به این بیماران هستند.

وی بیمارستان هاشمی‌نژاد، 550 ارتش و کلینیک چشم‌پزشکی آفتاب را برای ارائه خدمات به بیماران دیابتی که دارای پرونده در مرکز جامع دیابت در مشهد هستند، معرفی کرد.

سعیدی در ادامه از تشکیل 17 هزار پرونده در سطح واحدهای ذکر شده خبر داد و افزود: مرکز بازتوانی بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد تا 2 ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: از آغاز سال 92 تاکنون در این مراکز 4 هزار و 800 بیمار دیابتی ویزیت شده‌اند.

سعیدی همچنین در رابطه با پیشگیری سطح 3 خاطرنشان کرد: در سطح 3 پیشگیری، بیمارانی که دچار عارضه شده و در واحدهای دیابت دارای پرونده هستند و نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند از تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد.
برچسب ها: مشهد ، دیابت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.