معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 3 میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 2030 تعداد مبتلایان به دیابت در جهان به 2 برابر افزایش یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، رضا سعیدی ظهر امروز در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت هفته ملی دیابت اظهار کرد:‌ در حال حاضر تغییر الگوی بیماری‌ها از عفونی به بیماری‌های غیرواگیر معضل جدید جامعه جهانی شده است.

وی افزود:‌ از دلایل عمده شیوع بیماری‌های غیرواگیر سبک زندگی شامل استفاده از مواد پرچرب، استرس زیاد و غذاهایی با کالری بالا بوده که رواج بسیاری نیز در جوامع یافته است.

سعیدی گفت: این بیماری‌ها حالت خزنده دارد و ممکن است فرد مبتلا از بیماری خود آگاه نباشد، چنانچه در مورد بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و ... نیز 50 درصد افراد مبتلا از بیماری خود آگاه نیستند.

رئیس مرکز بهداشت استان خراسان رضوی اضافه کرد: دهه‌های آینده در جهان دهه‌های سونامی بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت، فشار خون و ... است.

وی با اشاره به لزوم آموزش مردم در این زمینه گفت: آموزش استفاده از روش صحیح زندگی، مصرف سبزی و میوه بالا، جلوگیری از کم‌تحرکی،‌ اضافه‌ وزن و پرخوری به مردم بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: سه نوع پیشگیری مدنظر است، پیشگیری نوع یک از بروز بیماری جلوگیری می‌کند، پیشگیری نوع دو جلوگیری از عوارض بیماری و یا به عبارتی کنترل بیماری بوده و‌ پیشگیری نوع سه، جلوگیری از کوتاهی عمر بیمار مبتلا به دیابت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر نزدیک به سه میلیون دیابتی در کشور داریم و طبق آمار سال 2011، 366 میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2030 به 552 میلیون نفر افزایش یابد.

سعیدی در پایان گفت: هزینه‌های سالانه بیماران دیابتی در جهان 465 میلیارد دلار است.
برچسب ها: دیابت ، بیمار ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.