استاد حوزه علمیه الزهرا بابل(س) گفت: باید به پایان‌نامه‌های قرآنی نگاه ویژه شود تا نقش قرآن در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرگاران ساری؛ افزود: قرآن دریای ژرفی است که علمش به آسانی شناخته نمی‌شود و نوری است که هرگز خاموش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در جامعه به حکومت هر جامعه برمی‌گردد لذا قبل انقلاب حاکمیت طاغوت مانع گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بود اما امروزه با وجود حاکمیت اسلامی به قرآن نگاه ویژه‌ای شده و در این راستا کنگره‌های متعددی برگزار می‌شود.

استاد حوزه علمیه الزهرا بابل(س) گفت: اگرچه امروزه فرهنگ قرآن در کشور حاکم است اما با آنچه مدنظر ائمه و اهل بیت بوده فاصله داشته و جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا نکرده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروزه قرآن تنها در مجلس ختم کاربرد دارد،باید از آیات قرآن قوانین درست زندگی، داد و ستد و هنجارهای اجتماعی استخراج و در جامعه کاربردی شود تا به اهداف الهی و آموزه‌های ائمه نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه به علم تفسیر قرآن در حوزه‌ها به طور جدی توجه شده است، گفت: به‌کارگیری افراد صاحب نظر در بحث تفسیر، توجه ائمه جمعه و رسانه‌ها می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اثرگذار باشد.

وی افزود: باید حوزه‌های علمیه به بحث تفسیر قرآن بیش از این توجه کنند و به پایان‌نامه‌های قرآنی نگاه ویژه شود تا این امر در جامعه نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه الزهرا بابل(س) به اقدامات قرآنی در حوزه جوانان اشاره و تصریح کرد: سرانه مطالعه در ایران نسبت به جهان بسیار پایین است، ما نمی‌توانیم به موارد نوشتاری محض اتکا کنیم.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد اما در حوزه دینی و علمی نیز مطالعه بسیار پایین بوده و ضروری است در کشور تبلیغ گفتاری انجام گیرد.
/انتهای پیام
برچسب ها: نهادینه ، جامعه ، قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.