سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به توافق ایران و 1+5 در نشست اخیر ژنو اظهار داشت: سندی که مورد توافق قرار گرفته حاصل تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران طی سه مرحله مذاکرات گذشته است.

سید حسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به توافق ایران و 1+5 در نشست اخیر ژنو اظهار داشت: سندی که مورد توافق قرار گرفته حاصل تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران طی سه مرحله مذاکرات گذشته است.
 
وی در ادامه افزود: نکته مهم و قابل توجه این است که این سند، یک سند اولیه است که برای مدت شش ماه به آزمون گذاشته می‌شود و طرفین یکدیگر را می‌آزمایند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه متن مورد توافق، هنوز در دسترس ما قرار نگرفته است، اطلاعی از متن آن نداریم لذا در این زمینه ما به تیم مذاکره‌کننده خودمان اعتماد می‌کنیم و آنچه را که "ظریف" می‌گوید را می‌پذیریم تا متن مورد توافق در دسترس ما قرار گیرد.
 
نقوی حسینی با بیان اینکه فعلا اعتقاد داریم آنچه را که "ظریف" می‌گوید درست است و حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران در 1+5 به رسمیت شناخته شده است، گفت: پذیرش حق غنی‌سازی در 1+5 و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متفاوت است، ما با آژانس هیچ مشکلی نداریم، عضو‌ آژانس هستیم و در آژانس حق و حقوق خود را داریم، این توافقی که صورت گرفته توافق با 1+5 است و از آنجایی که پرونده ما به شورای امنیت سازمان ملل رفته، این توافق به معنی توافق با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است.
 
وی با اشاره به تناقض‌گویی‌های مقامات غربی در پذیرش حق غنی‌سازی ایران نیز اظهار داشت: بعد از هر توافقی دو طرف سعی می‌کنند مسائل را طوری جلوه دهند و به شیوه‌ای بیان کنند که مطالبه‌گران طرف مقابل را قانع کنند و سهم پیروزی خود را بیش‌تر نشان دهند، بنابراین بازهم تاکید می‌کنم که ما  به تیم مذاکره‌کننده خودمان اعتماد داریم و اظهارات آنها را قبول می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان یادآور شد: قطعا کمیسیون امنیت ملی در هفته جاری از ظریف و تیم مذاکره‌کننده برای حضور در کمیسیون و توضیحاتی که پیرامون توافق صورت گرفته دعوت خواهد کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار