معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد از انجام122 مورد اختراع توسط اساتید و دانشجویان این واحد دانشگاهی خبر داد که تعداد زیادی از این اختراعات مربوط به 4 سال گذشته بوده است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران مرکز یزد

 

دکتر ابوالفضل داودی با اشاره به اينکه اختراع و نوآوري در زمينه هاي مختلف نقش موثري در خودکفايي و کاهش وابستگي کشور دارد و پژوهشگران دانشگاه نيز اين امر را در اولويت فعاليتهاي تحقيقاتي خود قرار داده‌اند، اظهار کرد:‌ اين تعداد اختراع توسط اعضاي هيات علمي و دانشجويان دانشگاه در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسيده است.

وی افزود : تعداد زیادی از این اختراعات مربوط به برق ، نانو ، روباتیک ،  نساجی و پلیمر، عمران و ... می باشد که در اداره ثبت اختراع و مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است و روند ثبت علمی و تجاری سازی آنها از سوی دانشگاه پیگیری شده است.

دکتر داودی ادامه داد: از سال 84 تا کنون 122 اختراع در واحد یزد انجام و به ثبت رسیده است که بیش از 95 اختراع توسط دانشجویان این دانشگاه صورت گرفته است .

وی با توجه به نقش حیاتی و مهم تحقیق و پژوهش در توسعه همه جانبه کشور گفت : یکی از رسالت های دانشگاه تولید علم و توسعه فعالیت های پژوهشی است که در حوزه پژوهشی در بحث کیفیت باید بیشتر کار شود و بر انجام پژوهش های کاربردی مطابق با مشکلات جامعه و نیازهای اساسی مردم تاکیدکرد.

داودی ادامه داد  : باید سعی شود کارهای پژوهشی ، اکتشافات ، اختراعات ، طرح های تحقیقاتی و مقالات علمی منجر به تجاری سازی ، تولید و بهره وری بیشتر در جامعه شود .

معاون پژوهش و فناوری واحد یزد خاطر نشان نمود:  ثبت اختراعات توسط اعضای هیات علمی ، دانشجویان ، اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و ... نشانگر اهمیت بیشتر تحقیق و پژوهش در این دانشگاه می باشد که امید است این اختراعات بتواند با ساخت و کاربردی شدن ، بخشی از نیاز های صنایع را برطرف سازد./س

برچسب ها: اختراعات ، دانشگاه ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.