دانشمندان دریافته‌اند که مصرف بیش از حد گوشت قرمز می‌تواند باعث از بین بردن اثر خوردن میوه و سبزی فراوان در رژیم غذایی افراد و ابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌ها شود.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، براساس جدید‌ترین یافته‌های دانشمندان، خوردن بیش از حد گوشت قرمز می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت حتی با وجود داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی تازه شود.
 
گفتنی است: افرادی که به خوردن گوشت علاقه زیادی دارند، در معرض خطر بالا‌تر ابتلا به دیابت در دراز مدت قرار دارند، حتی اگر مقدار زیادی میوه و سبزی در کنار گوشت در رژیم غذایی خود داشته باشند.
 
دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی بیش از ۶۰ هزار فرد بزرگسال که در رژیم غذایی خود گوشت قرمز بالایی وجود داشته بدست آورده‌اند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ براساس نتایج تحقیقات جدید میوه و سبزی زیاد نمی‌تواند اثر خوردن گوشت قرمز را در بدن جبران نماید. تا قبل از این دانشمندان تنها خوردن شیرینی و مواد چرب را در بروز دیابت موثر می‌دانستند اما به تازگی خوردن گوشت قرمز نیز به لیست مواد غذایی مضر برای ایجاد دیابت به چشم می‌خورد.
 
پزشکان در کنار گوشت قرمز، مواد غذایی دیگری مانند پنیر، نان و نوشابه‌های شیرین گازدار را در بروز دیابت بسیار اثرگذار دانسته‌اند.
 
پزشکان علاوه بر مواد غذایی، استرس و عدم ورزش به همراه فاکتورهای ژنتیکی را یکی از عوامل موثر در ابتلای افراد به دیابت معرفی کرده‌اند و به افراد توصیه می‌کنند که در رژیم غذایی خود از میوه، سبزی و پروتئین‌های حیوانی کم چربی استفاده کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: میوه ، گوشت ، رژیم ، غذا ، دیابت ، سبزی ، ابتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار