بر اساس آمار‌ها، یک پانزدهم موارد مرگ و میر در دنیا به طور مستقیم و غیر مستقیم مربوط به کم وزنی است که عمده این موارد در آفریقا و مناطقی از آسیا قرار دارند.

نریمان سعادتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همانطور که اضافه وزن می‌تواند مشکلات و عوارض زیادی را به وجود آورد، کم وزنی و کاهش غیر طبیعی وزن بدن نیز می‌تواند مشکل آفرین باشد. 

وی افزود: کم وزنی به طور عمده مربوط به وضعیت ضعیف بدنی است که این موضوع به طور عمده ناشی از رژیم غذایی ناکافی و بروز عفونت‌های مکرر و طولانی است. 

سعادتی با اشاره به اینکه کم وزنی با کمبود کالری، پروتئین، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شود، تصریح کرد: مبتلایان به کم وزنی به ویژه کودکان، ‌ به دلیل کاهش قدرت دفاعی بدن بیش از دیگران از بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های عفونی آسیب می‌بینند و خطر مرگ نیز درآن‌ها بیشتر است. 

وی تاکید کرد: بر اساس آمار‌ها، یک پانزدهم موارد مرگ و میر در دنیا به طور مستقیم و غیر مستقیم مربوط به کم وزنی است که عمده این موارد در آفریقا مناطقی از آسیا قرا دارند. 

سعادتی یاد آور شد: عمده بار بیماری‌های تنفسی، اسهالی، مالاریا و عفونت‌های مشابه، مربوط به کمبود تغذیه و کم وزنی است که این موضوع در کودکان نمود بسیار بیشتری دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار