مطالعات نشان مي‌دهند که بيش از 50 درصد از بار بيماري‌هاي عفوني مانند عفونت‌هاي دستگاه تنفسي، اسهال، مالاريا و سرخک در کودکان، مربوط به تغذيه نامناسب و غير اصولي و کمبود مواد مغذي در بدن است.

حميد اصلاني، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تصريح کرد: يکي از مهمترين مشکلات مردم جوامع فقير و در حال پيشرفت، وجود مشکلات تغذيه‌اي به ويژه در بين کودکان است.

وي با بيان اينکه بسياري از اختلالات و بيماري‌ها در اثر تغذيه و کمبودهاي غذايي ايجاد مي‌شود، اظهار داشت: کودکان به سبب شرايط خاص جسمي، بيش از ديگران از اثرات منفي تغذيه نامناسب متضرر مي‌شوند و شيوع بيماري‌هايي نظير بيماري‌هاي عفوني که ناشي از تغذيه باشد نيز در بين کودکان بيشتر است.

اصلاني گفت: مطالعات نشان مي‌دهند که بيش از 50 درصد از بار بيماري‌هاي عفوني مانند عفونتي‌هاي دستگاه تنفسي، اسهال، مالاريا و سرخک در کودکان، مربوط به تغذيه نامناسب و غير اصولي و کمبود مواد مغذي در بدن است.

وي يادآور شد: بسياري از کودکان دچار کم وزني هستند و کمبودهاي غذايي تاثيرات زيادي بر روي اين مشکل کودکان دارد.

اصلاني خاطر نشان کرد: ابتلاي مکرر به عفونت‌ها نيز نقش مهمي در کم وزني کودکان دارد، ضمن آنکه کودکان کم وزن بيش از ساير کودکان در معرض ابتلا و مرگ در اثر برخي از بيماري‌هاي عفوني نظير عفونت‌هاي تنفسي، اسهال و سل قرار دارند./ح
برچسب ها: بیماری ، عفونت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار