مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: نخستین پاسگاه ویژه یگان حفاظت منابع طبیعی در ارومیه به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شود.

علی پیر مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگران ارومیه اظهار داشت: به منظور کنترل و رسیدگی سریع به پرونده‌های تخریب و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی درصدد بوده که تمام ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها را به پاسگاه‌های ویژه یگان حفاظت مجهز کند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های اولیه که با مقامات ارشد نیروی انتظامی انجام شده نخستین پاسگاهی که ایجاد می‌شود به صورت پایلوت خواهد بود.

پیر مرادی یادآور شد: با ایجاد پاسگاه ویژه یگان حفاظت در اداره منابع طبیعی ارومیه در فاز نخست عملکرد و مزایای ایجاد اینگونه پاسگاه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اضافه داد: در مرحله بعد از ارزیابی‌های انجام شده نسبت به ایجاد آن در شهرستان‌های بزرگی نظیر خوی، مهاباد و میاندوآب و سپس در شهرستان‌های دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیر مرادی متذکر شد: فلسفه ایجاد پاسگاه‌های ویژه یگان حفاظت عملکرد سریع در برخورد با تخریب و تجاوز در عرصه‌های منابع طبیعی است.

وی افزود: این اقدام که گام بسیار موثری خواهد بود تا نیروهای یگان حفاظت در برخورد با متجاوزین عرصه‌های منابع طبیعی بتوانند واکنش سریعی داشته باشند و سیر مراحل قضایی نیز به سرعت انجام شود.

پیر مرادی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی بیش از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که یکی از راهکارهای حفاظت از عرصه‌های ملیی وجود یگان حفاظت است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته مسئولان سازمان متبوعه نسبت به ایجاد آن اهتمام ورزیدند و در حال حاضر در کلیه ادارات کل منابع طبیعی مراکز استان‌های کشور فرماندهی یگان حفاظت مستقر و انجام وظیفه می‌کنند./ج1

برچسب ها: سازمان ، حفاظت ، آبخیزداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.