تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها امروز در مصاف با آمریکا قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، چهارمین دیدار ایران در رقابت‌های والیبال جام قهرمانان قاره‌ها برابر تیم ملی آمریکا در ساعت 6:40 دقیقه در سالن متروپلیتن توکیو انجام می‌شود.
 
 
تیم ملی آمریکا تا کنون توانسته در بازیهای جام قهرمانان قاره ها با نتیجه سه بر یک از سد تیم ژاپن عبور کند و مقابل تیم برزیل هم سه بر صفر مغلوب شد در آخرین دیدار خود هم مقابل تیم ملی ایتالیا به عنوان تیم پیروز زمین مسابقه را ترک کرد.

    

تیم ملی امریکا در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان در قاره آمریکای شمالی و مرکزی که امسال(اواخر شهریور ماه) به میزبانی کانادا برگزار شد، پس از 4 سال توانست مدال طلای قاره را از کوبا پس بگیرد و راهی مسابقات قهرمانان قاره ها شود.

رقابت‌های امسال این قاره، پس از بازی‌های زیرگروه و مقدماتی، در سه گروه سه تیمی آغاز شد که مهمترین نتیجه‌اش پیروزی 3 بر صفر کانادا مقابل کوبا در بازی نیمه‌نهایی بود. آمریکایی‌ها در این تورنمنت همه بازی‌های خود را، حتی فینال مقابل کانادا را، سه بر صفر پیروز شدند و بر قهرمانی قاره تکیه زدند. از آمریکا میشا کریستنسن، بهترین پاسور و زننده سرویس رقابت‌ها نام گرفت و البته فوق ستاره این تیم متیواندرسن نیز عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را تصاحب کرد. در این پیکارها کوبا، پورتوریکو، مکزیک، دومینکن، باهاماس، سنت لوسیا و گواتمالا عناوین سوم تا نهم را کسب کردند.

آمریکایی‌ها که قهرمانی المپیک سال‌های 1984، 1988 و 2008 را در کارنامه خود دارند با المپین‌هایشان به جام قهرمانان قاره‌ها آمده اند."رِید پریدی" با سه تجربۀ حضور در المپیک با سابقه‌ترین شان محسوب می‌شود. این "شین رونی"، "دیوید لی"(دو المپیک) "متیو اندرسن"، "پل لاتمن"، "دیوید اسمیت"(یک المپیک) دیگر بازیکنان امریکایی هستند که سابقه حضور در المپیکهای مختلف را دارند و در ترکیب این تیم در جام بین قاره‌ای شرکت کرده اند.

در رده بندی انجام شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال ایالات متحده امریکا دارای 34 مدال و در رده چهارم قرار گرفته است که تاکنون 2 مدال قهرمانی جهان (یک طلا، یک برنز) ، 4 مدال المپیک (سه طلا، یک برنز)، 4 مدال لیگ جهانی (یک طلا، یک نقره، دو برنز)، یک نقره از جام قهرمانان قاره‌ها، 2 مدال جام جهانی (یک طلا، یک برنز) و 21 مدال آمریکای شمالی و مرکزی (هشت طلا، ده نقره، سه برنز) را برگردن آویخته است.

"جان اسیرو" سرمربی 42 ساله تیم ملی آمریکا جوانترین و به عبارتی کم تجربه‌ترین مربی حاضر در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها است. وی که طی 5 سال گذشته کمک مربی تیم آمریکا همکارِ هیومک کاچن و آلن نایپ بوده و البته مدال طلای المپیک و لیگ جهانی 2008 را بر گردن آویخته است، از ابتدای لیگ جهانی امسال، سرمربیگری ایالات متحده را بر عهده گرفته و تاکنون 13 بازی بین‌المللی را به عنوان سرمربی والیبال بزرگسالان آمریکا پشت سر گذاشته است.

 

 
برنامه مسابقات تا روزها پایانی؛

شنبه، دوم آذر

ساعت 6:40 صبح: ایران – ایالات متحده

ساعت 10:40 صبح: روسیه - برزیل

ساعت 13:40 ظهر: ژاپن – ایتالیا

یک‌شنبه، سوم آذر

ساعت 6:40 صبح: برزیل – ایتالیا

ساعت 9:40 صبح: روسیه – ایالات متحده

ساعت 12:40 صبح: ژاپن – ایران

برچسب ها: والیبال ، قهرمانی ، قاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار