تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار امروز خود به مصاف تیم ملی والیبال روسیه رفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ایران و روسیه در سال‌های گذشته چندین بار در میادین رسمی به مصاف یکدیگر رفتند. البته در تمام مسابقه پیروزی با روس‌ها بوده است. با این حال برگزاری دیدارهای دوستانه و حضور در تورنمنت‌های تدارکاتی مختلف برای هر دو تیم فرصت دست و پنجه نرم کردن را پدید آورد.
 
در آخرین رویارویی‌های والیبال ایران و روسیه، ملی پوشان ایران از مجموع 3 بازی دوستانه با روس‌ها در خاک آنها دو پیروزی کسب کردند، اما در دیدارهای رسمی شرایط به گونه‌ای دیگر بوده است و روسیه همیشه مقابل ایران پیروز بود.
 
با نگاهی به نتایج رودرروی شش تیم حاضر در این پیکارها می‌توان روسیه را به عنوان مقتدرترین تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها نامید.
 
در میان شش تیم حاضر در جام قهرمانان قاره ها روسیه اگرچه برای اولین بار پا به این پیکارها می‌گذارد، اما تنها تیمی است که از مجموع دیدارهای سابقش در برابر هر یک از پنج تیم دیگر، برنده از زمین بیرون آمده و به عبارت دیگر؛ برتری با پیروزی‌‌هایش است.
 
32 برد مقابل برزیل (27 باخت)، 3 پیروزی مقابل ایران (بدون باخت)، 29 برد مقابل ایتالیا (24 باخت)، 56 برد مقابل ژاپن (10 باخت)، 31 برد مقابل آمریکا (13 باخت) مجموع نتایج پیشین روسیه در برابر دیگر تیم‌های جام قهرمانان قاره‌ها است. برزیل، ایتالیا، ایالات متحده، ایران و ژاپن نیز رده‌های دوم تا ششم این رده‌بندی را در اختیار دارند.
 
موزیریسکی از روسیه با قد دو متر و 18 سانتیمتر بلند قامت‌ترین بازیکن حاضر در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها به حساب می‌آید. و فرهاد ظریف از ایران با قد یک متر و 65 سانتیمتر کوتاه قدترین بازیکن این رقابت‌ها است..
 
تیم ملی ایران در این دیدار مقابل قهرمان المپیک در 2 ست نخست تمام تلاش خود را برای شکست حریف به کار برد اما موزورسکی به عنوان مهره کلیدی روسها اجازه قدرتنمایی نداد و با نتیجه 25 بر 23 تیم ایران مغلوب شد.
 
در ست سوم تیم ملی والیبال روسیه شروع طوفانی را تجربه کرد و اجازه خود نمایی به تیم ایران نداد و ملی پوشان کشورمان نتیجه این ست را هم واگذار کرد.
 
مجتبی میرزا جانپور در این دیدار عملکرد خوبی داشت اما به دلیل کم تجربگی نتوانست مقابل قدرتهای روس امتیازات زیادی کسب کند؛ عادل غلامی نیز در پست دفاع وسط توانست به عنوان یک مهره حرفهای نقش قابل قبولی داشته باشد.
 
تیم روسیه در این به راحتی در توپهای برگشتی موفق عمل کرد و خط دفاعی آنها مستحکم بود.
 
تیم ملی والیبال کشورمان در چهارمین دیدار خود از سری مسابقات جام قهرمانان قاره ها فردا ساعت6:40 صبح به مصاف تیم ملی امریکا میرود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
hamid
۱۷:۱۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
بازم دمتون گرم
آخرین اخبار