نشست عاشورا در شعر و ادب فارسی در عصر روز یکشنبه هفته گذشته در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد و "محمد علی ابرآویز" به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران- همزمان با چهارمین روز از بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایرانی، آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی کشور در خراسان رضوی برگزار شد در این مراسم از برترین‌های هر بخش در حوزه‌های نسخ خطی معرفی شدند. 

در نمایشگاه "یاد یار مهربان" که به مناسبت هفته کتاب در تهران برگزار شد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اهدای کتاب به مدارس استان تهران و تجهیز کتابخانه‌های مدارس به ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت. 

در چهارمین روز از هفته کتاب در مجموعه فرهنگی ورزشی رافی در محله نارمک ۳۰۰ کتاب در زمینه‌های ورزشی، تربیت بدنی و سلامت پزشکی، و تندرستی عرضه شد. 

همچنین در هفته گذشته به مناسبت هفته کتاب کتابخانه تخصصی فرهنگسرای فن‌آوری اطلاعات به مناسبت هفته کتاب ویژه برنامه خود را اعلام کرد. 

همزمان با سومین روز از هفته کتاب، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی سومین اثر خود را با عنوان خالد استانبولی تألیف لیلا اشراقی منتشر کرد. 

"حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی طاهری" سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس لغو مجوز نشر چشمه و دلیل نرسیدن به پاسخ مناسبی در این زمینه را حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولتی عنوان کرد و دلیل اظهار نظر وزیر را درباره نشر چشمه، بی‌اطلاعی وزیر از لغو مجوز نشر چشمه اظهار داشت. 

"سیدعباس صالحی" معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و جمعی از نویسندگان، شاعران و ناشران با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آن یار سفرکرده تجدید میثاق کردند. 

نشست عاشورا در شعر و ادب فارسی در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی در عصر روز یکشنبه با شعرخوانی "حمیدرضا برقعی"، "مرتضی امیری اسفندقه"، "علیرضا قزوه" و تنی چند از شاعران دیگر برگزار شد. 

 یک شاعر با اشاره به تعداد زیاد کتابهای آماده به چاپ، از نوعی مراودات اداری در انتشاراتی‌ها برای چاپ کتاب خبر داد. 

در مراسم خاکسپاری "محمدعلی ابرآویز" شاعر سروده‌های انقلاب اسلامی، "علی مرادخانی" معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وی را سبب ماندگاری جریان سیال انقلاب اسلامی در اذهان عنوان کرد.
انتهای پیام/ص
 

برچسب ها: یطی ، ی ، ی ، ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۲۲:۵۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
خیلی هم خوب...
آخرین اخبار