غذاهای سرخ شده و چرب، به علت ایجاد حالت کلافگی در انسان، مانع خواب راحت می‌شود به همین دلیل این غذاها برای وعده شام توصیه نمی‌شوند.

دکتر برلیانت بزرگمهر دبیر انجمن تغذیه ایران و مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: غذاهای سرخ شده و چرب مانع خواب راحت می‌شوند همچنین غذاهایی مثل انواع گوشت، تخم مرغ و غذاهایی‌حاوی مقدار زیادی پروتئین حیوانی به این دلیل که ماندگاری زیادی در معده دارند و دیرتر به روده رسیده و هضم می‌شوند نیز مانع خواب راحت می‌شوند.

وی افزود: هر فرد باید در برنامه غذایی روزانه یک وعده را به غذاهای پخته شده و یا سرخ کرده و یک وعده را به غذاهای سبک مثل نان و پنیر، سبزی خوردن و یا غذاهایی مثل ساندویچ مرغ اختصاص دهد.

دکتر بزرگمهر گفت: پیشنهاد می‌شود وعده سبک به وعده شام اختصاص داده شود همچنین سعی کنید بلافاصله بعد از خوردن شام به رختخواب نروید و فاصله بین شام خوردن و خوابیدن را زیاد کنید.

وی همچنین برای داشتن خواب راحت تصریح کرد: شیر و ماست به علت داشتن اسید لاکتیک، در بدن رخوت به وجود می‌آوردندو همچننی سرشار از مواد غذایی با ارزش و مغذی هستند بنابراین پیشنهاد می‌شود برای داشتن خواب راحت، قبل از خواب شیر و ماست مصرف کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: سالم ، غذا ، راحت ، سبک ، شام ، پروتئین ، هضم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.