سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: دولت باید چاره‌ای بیاندیشد تا مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و قیمت فروش تکلیفی حامل‌های انرژی را پرداخت کند، چراکه اگر این اتفاق نیفتد ما با بحران روبه رو می‌شویم.

"حسین امیری خامکانی" سخنگوی کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بدهکاری‌های دو شرکت برق و گاز، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی عمدتا برق و گاز با بدهکاری‌های فراوانی روبه رو هستند.
 
وی افزود: به عنوان مثال شرکت برق حدود 12 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و هم چنین شرکت راه حدود 17 هزار میلیارد تومان نیز بدهکاری دارد.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی تاکید کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده بدهی‌های خود را به شرکت‌های دولتی پرداخت کند تا تنگناهای این شرکت‌ها از بین برود.
 
امیری خامکانی ادامه داد: همچنین تا قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ردیفی به عنوان مابه‌التفاوت قیمت تمام شده در مقایسه با قیمت فروش تکلیفی وجود داشت که پس از اجرای این قانون این ردیف حذف شد.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی در پایان خاطر نشان کرد: دولت باید چاره‌ای بیاندیشد تا قیمت مابه‌التفاوت انرژی شرکت‌های دولتی برق و گاز را پرداخت کند، چراکه در غیر این صورت ما با بحران مواجه خواهیم بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار