دانشکده جدید‌التاسیس آبپخش نه تنها از حداقل امکانات محروم است بلکه از داشتن یک مکان اختصاصی نیز بی‌بهره است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران،‌ شهر آبپخش از شهرهای مهم و تاثیرگذار در سطح استان و کشور است و به ویژه در آسمان علم و ادب جایگاه این شهر بسیار مهم است.

آبپخش دارای پیشینه درخشانی در علم و دانش است و این شهر در یک قرن اخیر عالمان و دانشمندان و اساتید و شعرای صاحب‌نامی به کشور معرفی کرده است.

سال‌ها پیش مردم آبپخش در انتظار راه‌اندازی مراکز آموزش عالی در این شهر بودند و با پیگیری‌های بسیار زیاد رسانه‌ها و مردم و مسئولان، امسال دانشکده فنی حرفه‌ای سما در این شهر راه‌اندازی شده است.

در نخستین دور پذیرش دانشجو تعداد بسیار زیادی از طالبان علم در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و مردم مشتاقانه در انتظار پیشرفت این مجموعه هستند.

دانشکده جدید‌التاسیس آبپخش از حداقل امکانات محروم است و حتی از داشتن یک مکان اختصاصی نیز محروم است و هم‌اکنون موقتا راه‌اندازی شده است.

مردم و مسئولان آبپخش با مراجعه به خبرنگار فارس در آبپخش بر لزوم تجهیز این دانشکده و افزایش امکانات این مجموعه تاکید کرده‌اند.

جمعیت 2 هزار نفری دانشجویی در آبپخش

رئیس شورای شهر آبپخش با اشاره به راه‌اندازی این دانشکده اظهار داشت: راه‌اندازی دانشگاه از آرزوهای دیرینه مردم است که امسال با پیگیری شبانه‌روزی محقق شد.

مصطفی رضایی با اشاره به جمعیت بالای دانشجویی آبپخش افزود: آبپخش جمعیت دانشجویی بالغ بر دو هزار نفری را در خود جای داده و این مهم ضرورت ایجاد واحدها و مراکز آموزش عالی در این دیار را اثبات می‌کند.

وی اضافه کرد: منطقه آبپخش از قطب‌های اساسی در زمینه تامین مدرس دانشگاه‌های استان و شهرستان است و با توجه به ظرفیت‌های علمی موجود، نبود مرکز آموزش عالی به‌شدت در آبپخش احساس می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: تامین 11 هکتار زمین با پتانسیل مرکزیت سه بخش همجوار طبق نظر کارشناسی مسئولان دانشگاه آزاد و تامین 500 میلیون ریال وجه نقد از اقداماتی است که شورای اسلامی آبپخش با همکاری شهروندان به‌منظور استقرار دانشگاه آزاد اسلامی در این شهر انجام داده است.

رضایی تاکید کرد: این دانشکده در ابتدای راه است و نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتری است که امیدوار هستیم توسط مسئولان مشکلات موجود مرتفع شود.

مکان اختصاصی برای دانشکده آبپخش

شهردار منتخب آبپخش نیز بیان کرد: این دانشکده با پیگیری و تلاش مسئولان راه‌اندازی شد و امروز شاهد تحصیل علاقمندان در این مجموعه هستیم.

حسین عباسی افزود: تکمیل امکانات آموزشی و اختصاص یک مکان اختصاصی برای این دانشکده از مهم‌ترین نیازمندی‌های این دانشکده است.

وی ابراز داشت: این دانشکده با چهار رشته تحصیلی در سال تحصیلی جدید دانشجو پذیرش کرده و قابلیت افزایش تا 12 رشته تحصیلی را هم دارد و فعلا تا مقطع کاردانی در خدمت دانشجویان عزیز خواهد بود.

عباسی تاکید کرد: شهر آبپخش دارای قابلیت‌های بسیار زیادی برای رشد و پیشرفت علمی در سطح بالاتر است و انتظار داریم این مهم محقق شود.

اخذ اعتبارات و امکانات برای ارتقای وضعیت دانشگاه

رئیس دانشکده سمای آبپخش نیز اظهار کرد: تاسیس دانشکده سما در منطقه آبپخش اقدام ارزشمندی است که شاهد بوده‌ایم و کام شهروندان را شیرین کرده است.

عبدالحسین رئیسی افزود: هدف همه مسئولان و مردم تعالی و ارتقای وضعیت جامعه است و تاسیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سما شرایط لازم برای تحقق این خواسته را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کلید توسعه علم و دانش است گفت: افتتاح دانشکده فنی و حرفه‌ای سما در آبپخش اقدام میمون و مبارکی است که با تلاش مسئولان محلی و همکاری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر حاصل شده است.

رئیسی با اشاره به پیگیری‌های مکرر مسئولان و تاسیس دانشکده در زمانی کوتاه گفت: در اولین ترم تحصیلی و با تبلیغات بسیار اندک توانستیم 150 دانشجو در چهار رشته تحصیلی جذب کرده و کلاس‌ها را دایر کنیم.

رئیس دانشکده سما آبپخش تاکید کرد: اختصاص مکان و احداث ساختمان برای دانشکده از مهم‌ترین درخواست‌های مردم و دانشجویان است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی اضافه کرد: اخذ اعتبارات و امکانات برای ارتقای وضعیت دانشگاه و همچنین مجوزهای مورد نیاز برای افزایش ظرفیت دانشجو و رشته از دیگر مطالباتی است که از نماینده دشتستان خواستار پیگیری آنها هستیم.

اخذ اعتبارات و نشست با مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: تاسیس دانشکده سما در منطقه آبپخش اقدام ارزشمندی است که شاهد بوده‌ایم و کام شهروندان را شیرین کرده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد اضافه کرد: ارتقای سطح علم و دانش تمامی ابعاد یک جامعه انسانی را در بر می‌گیرد و هر جا علم وارد شود، ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و جامعه به سمت کرامت سوق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه شهر آبپخش دارای جمعیت بالایی بوده و در مسیر دسترسی به اکثر روستاهای پیرامونی قرار دارد گفت: تاسیس و توسعه مراکز آموزشی عالی در این شهر موجب سهولت تحصیل دانشجویان آبپخش و مناطق همجوار می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: سما از مراکز علمی و آموزشی ارزشمند است و با پرورش نیروهای فنی و توانمند می‌تواند تاثیر به‌سزایی در توسعه اشتغال و ارتقای سطح علمی و نیروی کار ماهر داشته باشد.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: همواره پیگیری‌های لازم برای شناسایی و حل مشکلات مناطق مختلف شهرستان داشته‌ایم و امیدواریم با همکاری مسئولان آبپخش و مدیران دانشکده شاهد بهبود وضعیت و رفع نواقص آن در آینده‌ای نزدیک باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست‌هایی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اظهار داشت: برای اخذ اعتبارات و امتیازات باید با اولویت‌بندی، مذاکراتی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور مسئولان آبپخش داشته باشیم./ج1

برچسب ها: مجلس ، دانشگاه ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.